Pc Opgradering ?
Fra : Lars og Jane

Dato : 15-12-02 14:12

Hejsa
ville lige høre om der var nogle der havde erfaring
vedr opradering af pc
Jeg har været inde og kigge på http://www.edbpriser.dk/bundles/bundles.asp
Da jeg selv har cd drev ,brænder,ram samt diskdrev
syntes jeg ikke det lyder sådyrt med 1500-2000 for enopgradering ? ( eller
hvad )
Det som jeg godt kan lide ved det er at det er samlet, da jeg ikke er så
vild med
selv at montere, processer, bundkort,
da jeg ikke er så skrap i det der med jumpere her og der
Hvad mener i ?
Er det Ok maskiner, til prisen ?
Håber nogen vil gi lidt gode råd...
Mvh. Lars & Jane..

Fra : o&u

Dato : 15-12-02 20:04

De bundles er alle på basis af ECS, der er et lavpris produkt.

Der er intet hokus-pokus ved de bundles.
Prisen er der heller ikke hokus pokus ved. Slå op på edbpriser og find
ud af summen af cpu og bundkort er lige efter bogen.

Det der spiller ind for dit valg er, at du skriver, at du vil genbruge
ram. Der ligger jo også en del penge der.

Men så må du afklare, hvad det er for noget ram, du har. Det er
sandsynligvis sdram, og forhåbentlig ikke edo, som er yt.

Sdram indskrænker valgmulighederne meget. P4 kan/bør du så ikke satse
på. Du kan få et bundkort til AMD cpu'er til både sdram og ddr ram:
jetway v266b.

Muligvis kan du også synes om et bundkort til en celeron tualatin. De
bruger sdram, og systemet bliver ganske billigt og støjsvagt, da de
cpu'er ikke varmer ret meget. Det bliver bestemt heller ikke dyrt.
asus tusl2 bundkort kan anbefales.

mvh

John