Linke til et script
Fra : René

Dato : 15-12-02 13:21

Hej

På forsiden har jeg sat en nedtælling, scripet er integreret på forsiden. Er
det ikke muligt at få det til at køre på en ekstern side, og så integrere
den på forsiden.

Spejderhilsen
René
http://www2.spejdernet.dk/fjerslev/

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 15-12-02 13:58

"René" <rtk_1@hotmail.com> writes:

> På forsiden har jeg sat en nedtælling, scripet er integreret på forsiden. Er
> det ikke muligt at få det til at køre på en ekstern side, og så integrere
> den på forsiden.

Du kan putte et stykke javascript i en fil, og så inkludere det på siden
lige som hvis det havde stået der direkte:
<script type="text/javascript" src="fil.js"></script>

Du skal dog stadig tilføje det tekst-felt hvor tælleren skal stå.

Det er nok også lidt overdrevet at lave en tæller der opdateres
en gang i sekundet, når den kun tæller dage. :)

/L

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 15-12-02 14:26

"René" <rtk_1@hotmail.com> skrev :

>På forsiden har jeg sat en nedtælling, scripet er integreret på forsiden. Er
>det ikke muligt at få det til at køre på en ekstern side, og så integrere
>den på forsiden

Åbn notepad f.eks og gem scriptet som f.eks. tid.js
Kopier dette ind, at det ovenover og nedenunder skal ikke med.

var now = new Date();
ID=window.setTimeout("update();",1000);
}

Sæt så denne i <head>:
<script type='text/javascript' src='tid.js'></script>