Kan disse to ramtyper køre sammen?
Fra : Michael Sørensen

Dato : 15-12-02 13:24

Hej gruppe.

Jeg har en computer med 128 Mb SD-ram 100 Mhz.

Jeg har også fået tilbudt 128Mb SD-ram PC-133

Vil det komme til at fungere sammen?

På forhånd tak.

Michael Sørensen

Fra : Taba

Dato : 15-12-02 13:55

> Vil det komme til at fungere sammen?

Ja.. Men PC133 rammene som kører emd en FSB på 133 vil kun køre med 100Mhz
fordi det andet PC100 begtænser den..

//Taba

Fra : **TwN**

Dato : 15-12-02 14:20

"Michael Sørensen" <m-s@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> Hej gruppe.
>
> Jeg har en computer med 128 Mb SD-ram 100 Mhz.
>
> Jeg har også fået tilbudt 128Mb SD-ram PC-133
>
> Vil det komme til at fungere sammen?

Ja, saktens.
Men de 128Mb PC133 vil dog kun køre PC100... men det er vel heller ikke det
der er "problemet"?

**TwN**

Fra : Lasse Kjærsgaard

Dato : 15-12-02 14:27

> Vil det komme til at fungere sammen?

Hejsa

Ja, der er ingen problemer så langt tid du bliver ved med at køre maks 100
mhz på FSB. Dog kan der være problemer hvis der er en compaq-computer eller
lignende du har, de kører ofte med speciel type ram.

MVH
Lasse Kjærsgaard

---

Fra : Michael Sørensen

Dato : 15-12-02 14:50

> [...]
eller
> lignende du har, de kører ofte med speciel type ram.

OK, og tak. Desværre er det netop en Compaq Presario, som de skulle have
været sat over i...

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 16-12-02 11:11

In article <3dfc8899$0$2555$ba624c82@nntp04.dk.telia.net>, m-
s@mail1.stofanet.dk says...
> OK, og tak. Desværre er det netop en Compaq Presario, som de skulle have
> været sat over i...

Mange Compaq Presario er faktisk ligeglade med RAM'en... Prøv dig drem.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen