Hvad kan den være galt med mig?
Fra : Henrik Nielsen

Dato : 15-12-02 13:18

Har haft kroniske rygsmerter i ca. 10 år.

I lænden som stråler ud i ballerne og specielt

venstre ben. Generne skifter meget men smerterne forstærkes af øget
bevægelse og løft.

Eks kan jeg ikke løbe. Løber jeg kan jeg ca. løbe 20 skridt så kommer der en
stærk smerte i hoften lige der hvor lår og balle mødes og jeg falder da jeg
ikke kan støtte på benet. Smerterne vil være stærke de næste ca. 7 dage.

Jeg har lært mig at leve med disse smerter og lært at sige nej til de ting
jeg ikke kan.

Her for 3 mdr. siden er der stedt en forværring.

Jeg har et normalt liv og arbejde.

Jeg er en mand på 37 år 177 cm og vejer nu ca 82 kg

Under et alm. løftebevægelse på mit job.

Fik jeg en stærk smerte og meget ubehag i min venstre side. Min mave
svulmede op og jeg hævede meget i siden men kun i venstre side.

Det var lige oven over hoften "sidebenene"

Der har jeg siden været meget tyk og øm.

Min læge sendte mig akut på sygehuset da lægen mente det kunne være noget
med nyren.

sygehuset behandlede mig for forstoppelse.

Jeg fik en kiggert undersøgelse af min tarm.Og ultralyd samt røngden at mine
nyrer da de på ultralyd ikke kunne se min venstre nyre. Men alle
undersøgelser var ok og intet var unormalt. Også blodprøver er ok. Jeg har
stadig meget ondt i siden og er tit hævet op. Jeg har taget 15 kg på de
sidste 3 mdr. Får ubehag efter spisning. Kan ikke rigtig mærke mæthed.
Spiser ikke mere end jeg plejer.

Min Normale vægt er ca 70 kg men nu vejer jeg 84 kg.

Er unormalt meget træt. Føler mig helt opslidt udpint efter en arbejdsdag.
sover meget dårligt.Har tit mavesyre og en brændende fornemmelse øverst i
maven.

Vågner hver 2´time og må op og gå.

På en eller anden måde hænger maveproblemerne og rygsmerterne sammen.
Massere jeg mine nederste lændevivler lindre det. Tømmer jeg maveindholdet
ved at kaste provokeret op har jeg det fint de næste 12 timer. Når det er
værst hæver min mave helt op. Helt fra under brystet og til 10 cm under
navlen. Det kan "vokse" 4 gange normal størrelse.

Også hævelsen i siden forværres. Det gør meget ondt at have alm. bukser på.
Føles som en skrap kniv" Ligesom sidestik. Bare konstant og 5 gange værre.
Hvad kan den være galt med mig?

Fra : Finn

Dato : 15-12-02 14:00

"Henrik Nielsen" <xxx@xxx.dk> skrev i en meddelelse
> Har haft kroniske rygsmerter i ca. 10 år.
> Hvad kan den være galt med mig?

Fået undersøgt om det er er iskiasnerven der sidder i klemme?.
Evt. en kiropraktor var en mulighed. Alternativ en healer.

Tanker sender Finn Jensen

Fra : Birgitte Abkjær

Dato : 15-12-02 15:15

> [...]
på.
> Føles som en skrap kniv" Ligesom sidestik. Bare konstant og 5 gange værre.

Forslag:

Brok?

Tarmslyng?

VH Birgitte

Fra : Hans Paulin

Dato : 15-12-02 18:05

> "Henrik Nielsen" <xxx@xxx.dk> skrev i en meddelelse

....jeg vil osse anbefale dig at gå til kiropraktor - hvis - jeg tror det er
4. og 5. lændehvirvel - er sunket helt sammen, kan man ha problemer med at
støtte på benene - og desuden problemer med både tarm og blære...

....som du beskriver det, synes jeg det lyder, som om du er tæt på en
discusprolabs...

....been there - done that...

Skriv, når du har fundet ud af, hvad der er galt
--
Med venlig hilsen
Hans

Fra : Jakob

Dato : 16-12-02 01:21

"Henrik Nielsen" <xxx@xxx.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har lært mig at leve med disse smerter og lært at sige nej til de ting
> jeg ikke kan.

Dét kan være en af årsagerne til din nuværende tilstand. Man skal ikke
undervurderer kroppens signaler. Ja ok, nemt at være bagklog.

> Under et alm. løftebevægelse på mit job.
> Fik jeg en stærk smerte og meget ubehag i min venstre side. Min mave
> svulmede op og jeg hævede meget i siden men kun i venstre side.

Det lyder for mig som en helt klar fysisk ubalance og derfor skal og bør det
være noget som kan komme på ret køl igen. Desværre lyder det til at være
forsaget af en dråbe som fik det 10år gamle bæger til at løbe over. Derfor
tror jeg du må rive en lang periode ud af din kalender og lave en
priotetsliste med ét punkt: 1) Dit helbred!

> sygehuset behandlede mig for forstoppelse.

Overraskelsernes tid er ikke forbi....

> [...]
> nyrer da de på ultralyd ikke kunne se min venstre nyre. Men alle
> undersøgelser var ok og intet var unormalt. Også blodprøver er ok.

Det lyder allerede som om du er på vej gennem system for at bliver spist af
med: "vi kan ikke hjælpe dig, du må lære at leve med det" Så kan du få noget
invalidepension....

>Har tit mavesyre og en brændende fornemmelse øverst i maven.
> Vågner hver 2´time og må op og gå.

Lyder som om din mavesyre løber op i spiserøret. Men....jeg er ikke læge.

> På en eller anden måde hænger maveproblemerne og rygsmerterne sammen.

Jeg ved ikke om de hænger sammen, men de er begge berørt af at årsagen sætte
sine spor der.

> Massere jeg mine nederste lændevivler lindre det.

Ja, det lyder logisk. Ryghvivl (Thorakal) 10 (ud af 12), sidder lidt over
det underste ribben, går på tyndtarmen og lændehvivl 2 (ud af 5), sidder
lidt over buksekanten, går på tyktarmen, så ved at massagere disse føler du
lindring.

Jeg har lige et spørgsmål: Har du de værste mave/tarm problemer over middag
og igen ved 21 tiden?

> Hvad kan den være galt med mig?

Det må være 1.000.000kr. spørgsmålet.
Jeg kan fortælle dig, at jeg har haft stor stor glæde af at få en
kropsafbalancering hos en kinesiolog, da jeg havde vrøvl med min lænd. Det
kombinerede jeg med nogle ture til en kiropraktor. Så var den potte ude.
Intet ondt om kiropraktorer, jeg har selv haft stor gælde af disse, de
retter dit skelet op, men hvis ikke "de snore som holder teltet" sidder
rigtigt, så sidder knoglerne snart skævt igen. Kinesiologen hjalp mig med
sidst-nævnte. Jeg fik simpelthen en kropsafbalancering som rettede mig op
fysisk og fik energien i min krop til at køre rigtigt, så kropsholdningen
bevares.
Du kunne måske have gavn af det samme?

Held og lykke med dit gode helbred.
"The truth is in you"

Jakob

Fra : Hans Paulin

Dato : 16-12-02 01:49

Jakob wrote:
> Intet ondt om kiropraktorer, jeg har selv haft stor
> gælde af disse, de retter dit skelet op, men hvis ikke "de snore som
> holder teltet" sidder rigtigt, så sidder knoglerne snart skævt igen.

....også et dårligt parforhold kan sætte sig i ryggen, er jeg bange for -
sådan synes jeg, det har været for mig...
--
Med venlig hilsen
Hans

Fra : Jakob

Dato : 16-12-02 02:26

> ...også et dårligt parforhold kan sætte sig i ryggen, er jeg bange for -
> sådan synes jeg, det har været for mig...

Dårligt parforhold er af den slags som påvirker os psykisk og sætter sine
spor fysisk. Det lyder sandsynligt du får fysiske symptomer af denne psykisk
belastning.
En lykkelig lille historie fra en dame i det virkelige liv:
Hun led så forfærdeligt af gigt. Hun var helt "krøllet sammen" undskyld
udtrykket. Hun sad i kørestol og skulle have hjælp til ALT! En lang historie
senere finder hun frem til at hendes lidelse kommer fra et sidespring hun
lavede på en sommerferie i spanien for 15 år siden, som har plaget hendes
samvittighed så forfærdeligt. Kun hun har vidst det i alle de år. Da hun får
fortalt hendes mand om det og endelig får den korrekte behandling....og det
var ikke piller, kommer hun ud af kørestolen og kan i dag fungerer helt uden
hjemmehjælpere og lign.

Når mennesker kommer fri af tilsynladende uhelbredlige sygdomme på
"mirakuløs vis" synes løsningen så logisk. Men problemet er først logisk når
det er løst uden brug af logik. Det mener jeg er én af de helt store
hindringer for helbredelsen af tusindvis af mennesker. Vi vil helbredes ved
brug af logik, men det kan vi ikke blive før vi er helbredt uden brug af
logik.

Da jeg gik i skole og lærte matematik var det ikke logisk for mig at
kvardratroden af 25 er 5. Men da jeg lærte at regne med kvardratrod, var det
logisk for mig at kvardratroden af 36 er 6.
Vi skal lære at "regne den ud" uden brug af logik først. Dét tror jeg
på!

Sikke en smøre, måske kom jeg lidt væk fra emnet, men jeg kunne ikke lade
være

"The truth is in you"

Jakob.

Fra : Silver

Dato : 16-12-02 02:51

Henrik Nielsen wrote

> sover meget dårligt.Har tit mavesyre og en brændende fornemmelse øverst i
> maven.
> Vågner hver 2´time og må op og gå.

Det med mavesyren tyder på at du lider af refluks, det vil sige en
afslappelse af musklen der lukker for maven så mavesyren render op i
spiserøret igen og giver halsbrand.

Jeg har samme problem og jeg har fundet ud af at hvis jeg tager 2 piller
Acinil 400 mg hver aften lige før sengetid så er der OVERHOVEDET ingen
problemer med maven mens jeg sover, det tager hele problemet.

Om din mavesyre har noget indflydelse på din forstørrelse af maven ved jeg
ikke men det skulle osse hjælpe imod mavesår og lign problemer. Kan være dit
problem kan løses på den måde eller måske bare lidre lidt på det.

Acinil kan fåes hos apoteket og de koster ca. 60 kr for et glas med 60
piller i af 400 mg. De kan osse fåes som 800 mg men så er prisen lidt over
det dobbelte, var jeg ihvertfald ude for.

Håber det kan hjælpe lidt.

Mvh
Silver

Fra : Silver

Dato : 16-12-02 02:56

HOVSA glemte lige en ting

Henrik Nielsen wrote

> Har haft kroniske rygsmerter i ca. 10 år.
>
> I lænden som stråler ud i ballerne og specielt
>
> venstre ben. Generne skifter meget men smerterne forstærkes af øget
> bevægelse og løft.

Ka det ikke være en diskoskolaps?, det lyder lidt hen ad den lire, så det
råd med en kiropraktor eller lign lyder som en rigtig god ide, du skriver jo
osse at hvis du laver lidt selvmassage så lindrer det lidt, så en
professionel må ku gøre underværker (håber jeg for dig)

Det var bare det jeg lige ville tilføje.

Mvh
Silver

Fra : J¤mfruen\)

Dato : 16-12-02 09:28

"Henrik Nielsen" <xxx@xxx.dk> skrev i en meddelelse
Hej Henrik

har snippet hele din lange smøre væk.

Vil bare sige at det der kommer til mig, er at du har ubalancer i
levermeridianen, samt nogle problemer omkring autoriteter - måske
fra din far som er ført videre.

Jeg fornemmer at mange af de råd her, omkring kiropraktor,
kinesiolog, healer (er jeg selv) samt akupunktør og Homøopat vil
kunne hjælpe dig. jeg tror du får brug for flere af tingene, altså
at din lidelse skal afhjælpes ved at du bevæger dig rundt i de
forskellige behandlerområdet.

Du kan maile mig privat, så kan du få mit telefonnummer og ringe -
så vil jeg kigge lidt dybere ind i dig, og se om jeg kan hjælpe
dig en smule videre ( selvfølgelig gratis)

Kærlige hilsner
J¤mfruen) Healer, Clairvoiant

Fra : KURT JOHANSEN

Dato : 16-12-02 11:32

> [...]
på.
> Føles som en skrap kniv" Ligesom sidestik. Bare konstant og 5 gange værre.

En hel del af din sygdomshistorie ligner en ubehandlet/fejlbehandlet
rygsmerte som du skal få gjort noget ved. Resten ligner nogle af de
symptomer jeg har
haft på grund af stress og at psyken simpelthen laver nogle
fantomsmerter som reelt ikke er der.

Jeg kender til eksperter i begge dele, hvis du vil videre
og af med problemet.

Mvh.
Kurt J.