Bukke en plade 45grader?
Fra : Mads Jensen

Dato : 15-12-02 13:07

Hej Alle.

Jeg er lige støt på et nyt problem, hvordan laver jeg en bukket plade? altså
jeg har en trekant hvor jeg godt vil have at spidsen på den er bukket
45grader i forholdd til bunden af trekanten, har prøvet at tegne det med en
3d sketch men kan ikke få mine "streger" over til en solid tegning eks. lave
en kasse hvor der er "faces" på.. og ikke bare streger?

Og et lille spørgsmål mere hvordan kan man sætte et "rotate point" jeg har
eks. en kasse jeg gerne vil have drejet omkring et bestemt punkt.. ?

Mvh.
Mads..

p.s hvis der er en der har en mail account ville jeg meget gerne sende nogle
eks. af hvad jeg mener, synes det er lidt svært at forklarer..

Fra : Leo Jensen

Dato : 15-12-02 15:15

Hej Mads

Hvis jeg husker rigtigt, så tegner du i SolidWorks ? Skriv det dog et sted i
emne/subject.
Nok brok, for at lave en plade med et 45° buk i SW er det nemmeste i verden.
Hvis jeg forstår dig ret, så vil du tage en trekantet plade og lave et 45°
buk langs en af siderne?
Tegn trekanten, lav en baseflange, tegn en linie på fladen, indsæt et Sketch
bend, så bukker pladen over linien i den vinkel du ønsker.
Hvis du hellere vil tegne en solid med buk på og så lave det til et
pladeemne, så tegner du en sketch med 2 streger, den ene i 45° vinkel ift
den anden. Lav en Base-Flange Thin, så har du en firkantet plade med det
ønskede buk, og så kan du bare unfolde bukket og Cutte pladen trekantet. Alt
sammen forudsat jeg forstod hvad du ønskede...
Du kan godt prøve at sende mig din part, men det er nu ikke sikkert jeg lige
får kigget på den hverken i dag eller i morgen. Fjern 'slet' i mailadressen.

MVH Leo