Trådløs mus på gammel PC
Fra : dpir8b

Dato : 15-12-02 12:12

Hej alle,
Jeg har en gammel pc'er som min søn bruger til div. spil ,det er en P166 med
48 mb ram og div. andre ting.
Jeg har for nogen tid siden købt en ny mus til min egen maskine og ville så
sætte den gammel mus (Logitech Cordless Wheel Mouse) på min søns pc'er men
nej den kunne ikke finde den (har installert software). mousen
køre med et ps2 stik og dette har pc'erne ikke så jeg har købt en adab.
ps2-->seriel. Jeg har prøvet en anden trådløs mus (billig model) og det
virker heller ikke, men når jeg sætter en gammel seriel mus til ,så virker
det bare med det samme ?!!
Kan en P166 ikke bruge trådløs mus?

/d

Fra : Hanzen

Dato : 15-12-02 13:07

"dpir8b" <dpir8b@Phreaker.net> skrev i en meddelelse
> [...]

> virker heller ikke, men når jeg sætter en gammel seriel mus til ,så virker

Jeg har også prøvet den med ps2-->serial uden held.
Jeg har en P166 der kører med trådløs Logitech mus tilsluttet USB. Jeg købte
et PCI kort med 2 USB stik, og det funker fint.

--
hilzen
Hanzen

Fra : Mikael Ejberg Peders~

Dato : 15-12-02 16:14

On Sun, 15 Dec 2002 12:11:40 +0100, "dpir8b" <dpir8b@Phreaker.net>
wrote:

>Kan en P166 ikke bruge trådløs mus?

Jo da. Dit problem er snarere ps/2 til seriel konverteren, eller selve
musen. Musen skal være lavet til at virke med en konverter til
serielport. Og så er alle konvertere heller ikke ens. Til lidt ældre
Logitech mus fulgte der gerne en konverter med (det var før USB
tiden).
Efter USB kom frem, forsvandt muligheden for at bruge musen på
serielporten.

Jeg kan ikke lige huske om en Logitech Cordless Wheel Mouse er fra
dengang de stadig kunne bruges på en serielport. Men prøv at låne en
original Logitech konverter, og hvis det ikke virker så tror jeg ikke
der er noget at gøre.

M.v.h. Mikael

--
Mikael Ejberg Pedersen