ide sekundær
Fra : Karsten H. Rasmussen

Dato : 15-12-02 09:59

Hvorfor blokker min sekundære IDE adgang til alle mine drev?
Hvis jeg kobler dem på primær IDE har jeg ingen problemer.
Alle drev virker fint på primær, men når jeg forbinder noget til sekundær
IDE vil BIOS mm. ikke kendes ved nogen drev overhovedet - selv drev der er
forbundet til primær IDE, og som har virket?

Fra : Villy Jensen

Dato : 15-12-02 10:28

> Hvorfor blokker min sekundære IDE adgang til alle mine drev?

Er onboard sekundær IDE enabled i BIOS?
Prøver du med ET drev, der er jumpet til 'master', ad gangen?
Bruger du stikket midt på IDE-kablet til andet en til en 'slave'?

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : Karsten H. Rasmussen

Dato : 15-12-02 19:02

Tilsyneladende er det mit kabel - eller stik - da jeg har prøvet at sætte
mine 2 hdd der virker fint på primær, til sekundær på bundkortet. Så virker
det også.
Kan man vende stik/kabel forkert?

Fra : Karsten H. Rasmussen

Dato : 15-12-02 20:21