kompile c og c++ filer sammen
Fra : Exception

Dato : 15-12-02 09:41

Er der nogle der ved hvordan det lader sig gøre?
Jeg kører Mandrake 8.2 og får følgende fejlmeddelelse når jeg kompilerer
med gcc:

socket.c: In function `void error (char *)':
socket.c:13: `exit' undeclared (first use this function)
socket.c:13: (Each undeclared identifier is reported only once for each
function it appears in.)
socket.c: In function `int main (int, char **)':
socket.c:38: `bzero' undeclared (first use this function)
socket.c:39: `atoi' undeclared (first use this function)
socket.c:50: cannot convert `int *' to `socklen_t *' for argument `3'
to `accept (int, sockaddr *, socklen_t *)'
socket.c:54: `read' undeclared (first use this function)
socket.c:70: `write' undeclared (first use this function)

Skal jeg når jeg kompilerer linke til c bibliotekerne, selvom c++ er en
overbygning af c? - for det har jeg ikke gjort da jeg kompilerede filerne.

Hilsen
Exception

Fra : Exception

Dato : 15-12-02 09:42

>... når jeg kompilerer
> med gcc:

g++ selvfølgelig

Exception

Fra : Karsten Jensen

Dato : 15-12-02 13:26

Exception <exception@ofir.dk> writes:

> g++ selvfølgelig
>
> Exception
Med mindre du har en meget god grund til at kompilere c-source med g++
skal man lade være. Hvis du har et projekt bestående af c-source og
c++-source skal du kompilere c-sourcen med gcc og c++-sourcen med
g++. Som linker skal du bruge g++.

Karsten