Hvilken Bærbar skal jeg vælge
Fra : Brian

Dato : 15-12-02 09:43

Står og skal ud og købe en bærbar

som jeg skal bruge til at se lidt dvd og spille lidt på plus det normale
artbejdsmæssige

Hvad skal jeg vælge

Fra : Henning

Dato : 15-12-02 11:10

www.dell.dk

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Søren

Dato : 16-12-02 14:19

Henning wrote:

> www.dell.dk

Nu bliver jeg intereseret - var inde på dell.dk...

kan det virkelig passe at deres bærbare ikke har pcmcia porte som standard?
Når jeg kigger under tech specs står der ikke noget??

Mvh. Søren

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 16-12-02 14:39

"Søren" <none@non.mars> skrev

> kan det virkelig passe at deres bærbare ikke har pcmcia porte som
standard?
> Når jeg kigger under tech specs står der ikke noget??

Jo, der er altid to porte, men de hedder i dag PC-Cards. Se fx

http://makeashorterlink.com/?Q692139C2

mvh
Peter

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 15-12-02 19:10

"Brian" <ali_ben_skurk34@hotmail.com> skrev

> Hvad skal jeg vælge

Et ordentligt mærke først og fremmest. Og allerhelst én med en
mobile-processor. Om den hedder Dell, HP, IBM, Sony, Toshiba eller
Fujitsu-Siemens kommer i anden række.

mvh
Peter

Fra : Uni Bull

Dato : 15-12-02 23:02

Chuke Mimergolf wrote:
> "Brian" <ali_ben_skurk34@hotmail.com> skrev
> Et ordentligt mærke først og fremmest. Og allerhelst én med en
> mobile-processor. Om den hedder Dell, HP, IBM, Sony, Toshiba eller
> Fujitsu-Siemens kommer i anden række.

Omvendt rækkefølge.... Først og fremmest en mobil CPU!!
--
Uni Bull
København K

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 15-12-02 23:14

"Uni Bull" <sorry@nojoy.here> skrev

> Omvendt rækkefølge.... Først og fremmest en mobil CPU!!

Tja... Skal vi ikke sige at de begge kandiderer til en deling af
førsteprioriteten?
Min pointe var egentlig at en maskine med desktop-processor såmænd kan
være udmærket, hvis altså man kan holde larmen fra blæseren ud! En
maskine med en mælkehvid TFT-skærm, et slattent tastatur, og et chassis
der falder fra hinanden i løbet af tre måneder er til gengæld svært at
leve med.

Heldigvis kan man få begge dele til en fornuftig pris i dag

mvh
Peter

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 16-12-02 20:51

> Heldigvis kan man få begge dele til en fornuftig pris i dag

Ja og jeg vil også prioritere en god stor skærm.

Jeg er enormt tilfreds med min acer travelmate (der nu er 1/2år gammel).
Jeg valgte den på skærmen. En 15" tft med 1400x1050. Jeg bruger også en
~1,5 år gammel desktop TFT fra NEC (Den der vandt testen i AOD 1/2000 -
og som kostede 7000+moms dengang) og min bærbare skærm står skarpere og
klarere i farvene (og den stationære kører kun 1024x768). Så har min
maskine godt nok "kun" en 1Ghz PIII men den er så til gengæld nøjsom så
jeg har batteri til 3,5-4 timer

/A...

Fra : Uni Bull

Dato : 16-12-02 23:59

Chuke Mimergolf wrote:
> Tja... Skal vi ikke sige at de begge kandiderer til en deling af
> førsteprioriteten?

Du har helt ret!

Fra : Søren Friis

Dato : 16-12-02 23:34

Brian wrote:
> Står og skal ud og købe en bærbar
>
> som jeg skal bruge til at se lidt dvd og spille lidt på plus det normale
> artbejdsmæssige
>
> Hvad skal jeg vælge

Min erfaring siger mig at IBM Thinkpad er og bliver den bedste notebook
på markedet. Ja, den koster en arm fra ny, men jeg vil mene at pengene
er godt givet ud, og det er ofte muligt at finde en god brugt Thinkpad!
Ellers kører www.laptops.dk med nogen ganske fornuftige tilbud.

Mvh Søren Friis
Ejer af en IBM Thinkpad T23, tidligere ejer af 2 andre Thinkpads (600 og
600E).
Thinkpad styrer!