Gamle biografer i Århus - forts.
Fra : Jørgen Grandt

Dato : 15-12-02 01:25

En eller anden - sandsynligvis mig - har på min hjemmesideunderside om
århusianske biografer før og nu skrevet at Saga lå i Trøjborg Centret
(1976-83) og Center Kino i City Vest (1980-89).

Kan nogen af jer fortælle sådan cirka 'nøjagtig' *hvor* i disse centre de
to biffer lå i sin tid? Altså fx nævne hvilke(n) forretning(er) der nu ligger lige
dér hvor biografteatersalen var for 15-20 år siden.

--
Jørgen Grandt / www.hamigen.dk (mails til mig er minus 'men')
"Co-existence or no existence?!"

Fra : Niels Jacobsen

Dato : 15-12-02 10:21

"Jørgen Grandt" <Unstable@ButOnCable.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
ligger lige
> dér hvor biografteatersalen var for 15-20 år siden.

Hej igen Jørgen

Det er mange år siden jeg sidst har været i Trøjborg centeret så der ved jeg
ikke hvad der er idag, men i City Vest mener jeg at kunne huske at biografen
lå på øverste etage, og jeg mener at det er der hvor hælebaren ligger idag,
og butikken ved siden af er vist tom.

Med venlig hilsen
Niels

Fra : Niels Jacobsen

Dato : 15-12-02 10:34

Hej igen igen Jørgen

Har du iøvrigt bogen "For ethvert Hjem"- Århus i avisannoncer 1900-1960
udgivet af Århus byhistoriske udvalg 1989 ?

Der er en annonce: Fotorama aktie, 1000kr.....

Med venlig hilsen
Niels

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 15-12-02 15:01

Niels Jacobsen skrev:

> Hej igen igen Jørgen
>
> Har du iøvrigt bogen "For ethvert Hjem"- Århus i avisannoncer 1900-1960
> udgivet af Århus byhistoriske udvalg 1989 ?
>
> Der er en annonce: Fotorama aktie, 1000kr.....

Tak for to tilbagemeldinger, Niels. Ja, den bog har jeg da. Må finde den og
avisannoncen frem.

Venligst - og

--
Forbindtligst
Jørgen Grandt

Fra : Rømer

Dato : 18-12-02 18:58

Jørgen Grandt spurgte :
> [...]
ligger lige
> dér hvor biografteatersalen var for 15-20 år siden.

Hej Jørgen Grandt,
Det er en del år siden jeg har været i Trøjborg Centret.
Jeg boede i Århus sidst i 70'erne og husker godt biografen.
Den lå lige indenfor til højre - dvs. ud mod Aldersrovej. En kammerat tror,
der ligger en ejendomshandler i dag Måske har naboforretningen også været
en del af det. Jeg synes selv, jeg husker noget med en trappe eller en
rampe. Kan det passe?

Leo

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 21-12-02 21:50

Rømer skrev:

> [...]
> der ligger en ejendomshandler i dag Måske har naboforretningen også været
> en del af det. Jeg synes selv, jeg husker noget med en trappe eller en

Ja, jeg ved det jo desværre ikke - men jeg køber jeres bud! Og fotograferer
stedet inden længe til brug for hjemmesiden.

--
Forbindtligst
Jørgen Grandt