Databaseoprettelse og DBQ angivelsen
Fra : Per Henriksen

Dato : 15-12-02 00:27

Min database virker perfekt mht. fritekstsøgning og udtræk (har brugt en ASP
toturial fra nettet til at lave det hele). Men oprettelse af data virker kun
på min egen computer. Problemet er følgende:

<%
Set objConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")

objConn.ConnectionString="DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};" &
"DBQ=c:/Inetpub/wwwroot/1/o/db.mdb"

objConn.Open
%>

Hvad skal der står efter DBQ? Dvs. hvor findes normalt wwwroot hos et givent
webhotel?

Hilsen Per

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 14-12-02 23:29

"Per Henriksen" <ingen_email@ingen_emai.com> wrote in message
> [...]
> Set objConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
>
> objConn.ConnectionString="DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};" &

Jeg bruger denne sti i min global.asa fil

"DBQ="&Request.ServerVariables("APPL_PHYSICAL_PATH")&"log/db.mdb;"

Hvor "log" er den mappe som databasen ligger i.
--

Mvh / Regards

-=< Christian >=-
ICQ: 25308942
http://www.cmnielsen.dk
Hvis man kloner en sørøver, får man så en piratkopi?

Fra : Per Henriksen

Dato : 15-12-02 01:25

"Christian M. Nielsen" <christian@(REMOVE)cmnielsen(DOT)dk> wrote in message

> Jeg bruger denne sti i min global.asa fil
>
> "DBQ="&Request.ServerVariables("APPL_PHYSICAL_PATH")&"log/db.mdb;"
>
> Hvor "log" er den mappe som databasen ligger i.

Jeg er desværre på det nybegynder-stadie, hvor jeg ikke ved, hvad en
global.asa fil er. Vil det sige, at jeg skal lave en global.asa fil?

Hilsen Per

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 15-12-02 01:29

Per Henriksen skrev:

> Jeg er desværre på det nybegynder-stadie, hvor jeg ikke ved,
> hvad en global.asa fil er. Vil det sige, at jeg skal lave en
> global.asa fil?

1) Du behøver ikke at lægge noget i global.asa

2) Prøv at lege med funktionen Server.Mappath i stedet ("..DBQ=" &
Server.Mappath("log/db.mdb")

3) Global.asa er en global (ho ho...) konfigurationsfil for et
website. Fordelen ved at lægge ting her er at du kan tilgå dem fra
alle asp-sider på dit site. Prøv evt. en googlesøgning på
global.asa - eller bedre: "what is global.asa"
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 15-12-02 01:32

Jens Gyldenkærne Clausen skrev:

> 3) Global.asa er en global (ho ho...) konfigurationsfil ...

Jeg glemte helt:

4) Kig lige på dit ur. Det er foran.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Per Henriksen

Dato : 15-12-02 02:15

"Jens Gyldenkærne Clausen" <jens@gyros.invalid> wrote in message
> 2) Prøv at lege med funktionen Server.Mappath i stedet ("..DBQ=" &
> Server.Mappath("log/db.mdb")

Det har jeg prøvet, men det virker ikke. Toturialen er i øvrigt her og det
er connection.asp, som volder mig problemer:
http://www.js-examples.com/asp/insert.zip
http://www.js-examples.com/asp/insertcode.php3

> Jeg glemte helt:
>
> 4) Kig lige på dit ur. Det er foran.

Tak. Det gik rigtigt, men tidszonen stod på engelsk.

Hilsen Per