Modtage en variabel og sende den ned i en ~
Fra : Newbie

Dato : 14-12-02 22:44

Hej
Nogle der kan forklare mig lidt om, hvad jeg skal gøre når:

Jeg sender 2 variabler fra flash, til et php dokument, og vil så
gerne have indholdet af disse 2 variabler lagt ned i en database (ibase).

evt. nogle der kan give et eksempel ??

på forhånd tak

/Emil

Fra : Bo Dudek

Dato : 14-12-02 23:59

>Nogle der kan forklare mig lidt om, hvad jeg skal gøre når:
>
>Jeg sender 2 variabler fra flash, til et php dokument, og vil så
>gerne have indholdet af disse 2 variabler lagt ned i en database (ibase).

well, du sender f.eks. via getURL i Flash og php..well, har du styr på
php eller?

Kind regards

Bo Dudek
http://www.bodudek.dk
http://www.bodudek.dk/cd (dsl or faster conn. only)

Fra : Newbie

Dato : 15-12-02 08:31

"Bo Dudek" <bo@FJERNbodudek.dk> skrev i en meddelelse
> well, du sender f.eks. via getURL i Flash og php..well, har du styr på
> php eller?

Jeg har lidt styr på php, men ville gerne have et eksempel.
så vidt jeg ved, så skal jeg ikke bruge getURL, når php siden
ikke skal vises, men bare behandle variablen.
det er ikke noget problem at sende variablen ud af flash...... men
hvad jeg skal gøre bagefter.

Fra : Bo Dudek

Dato : 16-12-02 23:00

[...]

> [...]
>ikke skal vises, men bare behandle variablen.
>det er ikke noget problem at sende variablen ud af flash...... men

hva dælen.. er du påståelig?? ;) aj, du skal bruge getURL.. f.eks.
dette:

onClipEvent (enterFrame) {
var1 = xxx;
var2 = yyy;
getURL ("minside.php", "_self", "POST");
}

og PHP dokumentet:

<?php
$var1 = $HTTP_POST_VARS['var1'];