Compaq 1213EA
Fra : Niels Jul Astrup

Dato : 14-12-02 21:48

Hej

er der nogen der kan hjælpe migjeg overvejer at købe en Compaq Presario
1213EA, så jeg kunne godt tænke mig at høre om der er nogen der nogle
afaringer med denne maskine og om der er en "Mobil" AMD processer der er i
den.

Mvh.

Niels

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 14-12-02 22:34

"Niels Jul Astrup" <jamman@adslhome.dk> skrev i

> [...]
> 1213EA, så jeg kunne godt tænke mig at høre om der er nogen der nogle
> afaringer med denne maskine og om der er en "Mobil" AMD processer der

Hvis det er denne
http://www.edbpriser.dk/computere/notebook-top10.asp?ID=1464608018 , så
håber jeg du har fået et godt tilbud, for den er da vist ved at have
nogle år på bagen... Processoren ER en mobile udgave, men køb den kun
hvis prisen er *virkelig* god. 14.387 kr. som er Edbprisers laveste, er
helt hen i vejret

Mine erfaringer med AMDs mobile processorer siger mig dog, at de trods
deres "mobile" egenskaber bliver ret varme, og derfor kræver aktiv
køling... Væsentligt mere end en tilsvarende P3 men omtrent lige så
meget som en tilsvarende P4.

De eneste erfaringer jeg har med Compaqs Presario computere er deres
700-serie (som afløste 1200-serien) - og disse er ikke specielt gode.

mvh
Peter

Fra : Niels Jul Astrup

Dato : 15-12-02 08:46

> [...]
> nogle år på bagen... Processoren ER en mobile udgave, men køb den kun
> hvis prisen er *virkelig* god. 14.387 kr. som er Edbprisers laveste, er

Jeg har fået et tilbud på en der er 6. mdr. og med kvitt. til 5.000,- kr.

> [...]
>
> De eneste erfaringer jeg har med Compaqs Presario computere er deres
> 700-serie (som afløste 1200-serien) - og disse er ikke specielt gode.

Tak for hurtig svar

Mvh.

niels

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 15-12-02 19:08

"Niels Jul Astrup" <jamman@adslhome.dk> skrev

> Jeg har fået et tilbud på en der er 6. mdr. og med kvitt. til 5.000,-
kr.

Ok. Det er jo en mere fornuftig pris. Hvis ellers standen er i orden, er
der nok ikke noget at sige til det. En ting du skal tjekke er, om
skærmen er "løs i hængslerne" når du åbner og lukker den. Generelt har
Presario-computerne det (ene) problem, at deres chassis hurtigt bliver
slattent.

Ellers har jeg ikke noget specifikt kendskab til den nævnte model.

mvh
Peter

Fra : *Rion*

Dato : 14-12-02 23:44

"Niels Jul Astrup" <jamman@adslhome.dk> wrote in message
> [...]
> 1213EA, så jeg kunne godt tænke mig at høre om der er nogen der nogle
> afaringer med denne maskine og om der er en "Mobil" AMD processer der er i

Efter min mening er Compaq noget lort. En af mine venner havde en Compaq
Presario efter 2 år knækkede skærmkablet i den. Og Compaq har lavet det så
"smart" at man ikke bare kan udskifte skærmkabel. Man er nød til, at
udskifte hele skærmen. (hvilket ingen med fornuft vil gøre, da den koster
næsten ligeså meget som en ny maskine.)

Jeg ville hellere se efter en maskine hvor du er sikker på, at alle dele kan
skiftes! F.eks Mitac som blandt andet Amitchs bærbare bygger på. ! Prisen er
også fornuftig på dem!

God "jagt"
Mvh

*Rion*