Problem med Asus P4PE
Fra : Kim M.

Dato : 14-12-02 21:15

Hejsa

Jeg har netop købt ovenstående, men har et problem med det.. Når jeg sætter
det i og installerer Windows 2000 på ny, så går det fint nok og Window
bliver installeret.. Men når man så skal have installeret driverne til
netkortet, så bliver der problemer... Window siger at driverne er
installeret korrekt, men at enheden ikke kunne startes.. Er der nogen der
har oplevet noget lignende?? Hvad skal jeg gøre?? Få det byttet???

mvh

Kim

Fra : sls[2770]

Dato : 14-12-02 22:08

> har oplevet noget lignende?? Hvad skal jeg gøre?? Få det byttet???

Det kan være at det konflikter med et af dine pci kort i computeren hvis du
har nogen. Prøv evt. kun at køre med grafikkortet installeret.
Og så find andre porte til dine pci kort, hvis det er det der er problemet.
Jeg havde et lign. problem på en anden computer, der var det et SCSI kort
der var skyd i balladen, men det gjorde, så windows ikke kunne starte
netkort, og andre pci kort op. Ved godt at dit netkort er onboard, men
alligevel.

Mvh sls

Fra : Kim M.

Dato : 14-12-02 22:23

Hejsa

problemet er bare at der er ikke andre kort end graffikort sat i...

mvh

Kim

Fra : Jens S

Dato : 14-12-02 22:47

"Kim M." <khm@nospamindbakke.dk> wrote in message
> [...]
> netkortet, så bliver der problemer... Window siger at driverne er
> installeret korrekt, men at enheden ikke kunne startes..

Er netkortet aktiveret i bios?

Jens

Fra : Kim M.

Dato : 14-12-02 23:13

Hejsa

ja netkortet er enable i bios... så jeg fatter minus af hvad der sker..

mvh

Kim

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 15-12-02 17:25

Kim M. wrote:
> Hejsa
>
> ja netkortet er enable i bios... så jeg fatter minus af hvad der sker..

Har du prøvet at resette cmos?
Er det nyeste bios?

Fra : Kim M.

Dato : 15-12-02 19:27

Hejsa

ja jeg har prøvet at nulstille cmos og det er også med nyest bios. Desuden
har dette mb brændt min ata controller af... ikke så fedt..

mvh

Kim