Køre PostgreSQL på en Win XP maskine
Fra : JP

Dato : 14-12-02 20:58

Hej

Jeg vil meget gerne igang med PostgreSQL databasen, og har hørt at man godt
kan køre den fra en Windows maskine - men det virker lidt uoverskueligt.
Der er noget med at man skal down loade noget ekstra så den kan køre i
Windows.

Er der nogen her der vil give mig et hint eller to så jeg kan komme igang på
den bedste måde.

På forhånd tak.

Venlig hilsen

Jes
davinci@mail.tele.dk

Fra : Carsten Weinroth

Dato : 15-12-02 11:36

Du skal bruge Cygwin: http://cygwin.com.

> Er der nogen her der vil give mig et hint eller to så jeg kan komme
igang på
> den bedste måde.

Det er ikke nogen nem måde, og du bør nok ikke bruge det i produktion.
Jeg fik det til at køre, men jeg synes at de medfølgende readme-filer og
deslige
var ret upræcise, men Google hjalp mig igennem.

Fra : JP

Dato : 15-12-02 15:08

> [...]
> deslige
> var ret upræcise, men Google hjalp mig igennem.

Ja jeg har været inde på cygwin, men det er sort snak for mig - ikke for
begyndere Jeg har downloadet noget cygwin, og cygipc osv - men er ikke
blevet meget klogere. Det lader til at være for erfarne folk.

Kan du anbefale nogle seriøse (og gode) PostgreSQL udviklere her på
Sjælland?

Vh. Jes