Firewalls
Fra : Palle Hans Jensen

Dato : 05-03-01 21:00

Hvad er der af gratis firewalls på nettet?

Udover ZoneAlarm, som ikke spiller med mit NetExpress og W2K Prof.

--
Venlig hilsen / best regards
Palle Hans Jensen

Fra : Martin Møller

Dato : 05-03-01 21:47

On Mon, 5 Mar 2001 21:00:01 +0100, "Palle Hans Jensen"
<ducktrucksinc@nospam.dk> wrote:

> Hvad er der af gratis firewalls på nettet?
>
> Udover ZoneAlarm, som ikke spiller med mit NetExpress og W2K Prof.

Prøv at se mit indlæg "Tiny Personal Firewall..." fra et par dage
siden.

--
Med venlig hilsen / Best regards
Martin Møller

Fra : Peter Kruse

Dato : 05-03-01 21:50

"Palle Hans Jensen" <ducktrucksinc@nospam.dk> wrote in message
> Hvad er der af gratis firewalls på nettet?
>
> Udover ZoneAlarm, som ikke spiller med mit NetExpress og W2K Prof.

Hej Palle,

Jeg har tidligere lavet en test af diverse personlige firewalls. Du bør
kunne finde en som passer til dit behov.
http://www.comon.dk/20/view.asp?ID=7081

Venligst
Peter Kruse

Fra : Palle Hans Jensen

Dato : 05-03-01 22:48

> Hej Palle,
>
> Jeg har tidligere lavet en test af diverse personlige firewalls. Du bør
> kunne finde en som passer til dit behov.
> http://www.comon.dk/20/view.asp?ID=7081

- Lækkert! Tak!

- Jeg kiggede din anmeldelse igennem (indsæt lidt ros her). og besluttede
mig for at prøve SyGate. Umiddelbart ser det let ud, og det kører da fint.

- Eneste der umiddelbart irriterer mig er at jeg bliver i tvivl om om det
er kørende. For det første er der ikke et ikon nede i proceslinien?! Jeg
kan ikke lige finde et sted i config hvor man kan sætte det. Eneste tidspunkt
der er et ikon er når man åbner selve programmet via START --> Programmer. Og
når man så lukker vinduet, så forsvinder det igen. Kører firewall'en så?!

- Andet problem, som jeg er sikker på en af jer hurtigt kan svare på er, at
jeg lavede en portscan inde på SyGates hjemmeside hvor den siger at der er
et problem at netbios (er det ikke port 139?!) er åben. Jeg er sgu ikke helt
sikker på hvordan jeg lukker den port. I programmet kan man åbne alle porte
imellem 100 og 1000, eller lukke dem. Man kan tilføje porte hvis man lukker
dem alle.... Men...!?!

Fra : Peter Kruse

Dato : 05-03-01 23:17

> - Lækkert! Tak!

Velbekom.

> [...]
Og
> når man så lukker vinduet, så forsvinder det igen. Kører firewall'en så?!

Det er korrekt og kan være en smule misvisende hvilket jeg også noterede da
jeg kørte testen

Men den fungerer rigtigt godt.

Prøv og se her:
http://grc.com/su-bondage.htm
http://grc.com/faq-shieldsup.htm#139

Venligst
Peter Kruse

Fra : Palle Hans Jensen

Dato : 05-03-01 23:26

> Prøv og se her:
> http://grc.com/su-bondage.htm
> http://grc.com/faq-shieldsup.htm#139

- Jep!! Men hvordan lukker jeg port 137-139 i sygate?