Pixelfejl på min 172T. What to do?
Fra : Henrik L

Dato : 14-12-02 17:23

Hej,

Jeg blev den nybagte ejer af en Samsung 172T i onsdags .

Alt er fryd og gammen, og dog....
Jeg har dog observeret "nogle" pixelfejl på min nye skærm, eller rettere,
det startede i dag med at jeg lagde mærke til at en pixel ca. 4cm fra bunden
midtfor, lyste grønt når bagrunden var alt andet end hvid (især tydligt på
sort baggrund). Det er jo et ordentligt skår i den ellers store glæde, at
der er en pixelfejl på ens nye 6000,-kr. skærm. ØV!.
Men her kommer det væsentlige, efter at jeg havde konstateret den første
fejl besluttede jeg mig for at checke skærmen igennem, "step by step", og
gudhjælpemig om der ikke var 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10 andre små fejl, ikke
allesammen lige så tydlige som den første fejl jeg så, men de er der, mange
af dem i form bittesmå hvide pixels på den sorte baggrund.. (Og nej det er
ikke støv, jeg har checket)

Hvad skal jeg gøre? Hvem skal jeg kontakte? Hvordan får jeg hurtigst
ombyttet min skærm? (Det håber jeg da stærkt på at jeg kan

Mvh & et håb om hurtig hjælp
Henrik Lindholm

Fra : Negoti8r

Dato : 14-12-02 17:39

Jeg har oplevet en tilsvarende problemstilling med min Compaq iPaq 3970.
Der var 4 pixelfejl på skærmen ved levering. Forhandleren sagde, at de
fleste producenter tager forbehold for op til 10 pixelfejl på TFT displays.
Det skulle angiveligt stå i den der license agreement, man stort set har
accepteret når, man åbner den - det har jeg dog ikke kunnet finde.
Du må hellere undersøge det. Det er surt at stå med en 'defekt' skærm og
ikke kunne gøre noget ved det :(

Fra : Troels Plougmann Ols~

Dato : 14-12-02 18:09

> [...]
> accepteret når, man åbner den - det har jeg dog ikke kunnet finde.
> Du må hellere undersøge det. Det er surt at stå med en 'defekt' skærm og

Det bedste ved det dér er, at jeg engang ville have ordnet min Compaq
bærbare, den havde 2 pixelfejl. Men nej-nej, de ville første bytte ved 4
pixelfejl eller mere.

Det med de pixelfejl er et variabelt tal, selv om det er den samme
producent. Det er råddent!

// Troels

Fra : Negoti8r

Dato : 14-12-02 19:20

> [...]
> pixelfejl eller mere.
>
> Det med de pixelfejl er et variabelt tal, selv om det er den samme

Jep - for mit vedkommende endte det nu i øvrigt med, at jeg tog hele pakken
med til forhandleren, og bad ham hjælpe mig med at finde notitsen vedr.
pixelfejl. Det kunne han heller ikke - og gav mig en ny. Om han så har
bokset med grossisten/Compaq sidenhen, ved jeg ikke, men en ny - det fik
jeg.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 14-12-02 17:39

"Henrik L" <tracktrekker@hotmail.com> wrote in message

Du kan læse her:
http://www.antaservice.se/Dokument/samsung/pixspecsamsung.pdf

om du er berettiget til en ny skærm
Men det lyder det jo som

> Hvad skal jeg gøre? Hvem skal jeg kontakte? Hvordan får jeg hurtigst
> ombyttet min skærm? (Det håber jeg da stærkt på at jeg kan

Du skal kontakte Antaservice

http://www.antaservice.se/Dokument/samsung/villkor.asp

Husk at markere DOA, Dead on arrival feltet i fejlskemaet

Dog skal du ikke forvente for meget af Antaserive... De har det med at
levere defekte skærme retur til kunden... Jeg sidder med den tredige skærm
fra Antaservice... Men det bliver ved med at være de samme fejl der er på
skærmen.. Nok fordi det er en general fejl på skærmen, når den er over 1
år.. Men når skærmen er 2 år gammel, når man for den fra antaservice.. Ja så
ganske rigtigt, har den de samme fejl... Men det er dog en normal skærm...
Men du skal jo selvfølgelig have en helt ny

Fra : Seth

Dato : 14-12-02 17:40

"Henrik L" <tracktrekker@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
´<snip>
> Hvad skal jeg gøre? Hvem skal jeg kontakte? Hvordan får jeg hurtigst
> ombyttet min skærm? (Det håber jeg da stærkt på at jeg kan
>
> Mvh & et håb om hurtig hjælp
> Henrik Lindholm
</snip>

Du skal kontakte butikken hvor du har købt din skærm, så vil de enten bytte
den for dig eller give dig et tlf. nummer (til pickup service).
Jeg arbejder selv i pc butik og der bliver der ombyttet, så snart der er 5
pixelfejl...så det er bare med at komme afsted.

Mvh

Bo

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 14-12-02 18:20

"Henrik L" <tracktrekker@hotmail.com> wrote in message
> Hej,

> Hvad skal jeg gøre? Hvem skal jeg kontakte? Hvordan får jeg hurtigst
> ombyttet min skærm? (Det håber jeg da stærkt på at jeg kan

Dette indlæg bekrfter min teori om, når jeg skal investere i en TFT skærm
bliver det via postordre.

Hvis der er pixelfejl, ikke noget med reklamaion, retur med dyret inden 14
dage, og pengene tilbage.

Sføli vil man ha tilfælde hvor man ender med at sende frem og tilbag et par
gange, men hellere det, end at skulle slås med en evt. emsig serviceafdeling
om hvor mange og hvor og hvilken farve de evt. fejler i.

Mvh.

Kim
(der syntes det er vanvittigt at skulle gøre sådan, npr man bor 1 km. fra
Falconer Alle, men sådan er spillets regler for butikkerne overfor kunderne)

Fra : nd

Dato : 14-12-02 20:28

"Kim Jørgensen" <k7@get2net.udskiftmedDK> skrev i en meddelelse

> "Henrik L" <tracktrekker@hotmail.com> wrote in message

> Dette indlæg bekrfter min teori om, når jeg skal investere i en TFT skærm
> bliver det via postordre.

Det kan vel bare teste den først inde i butikken for fejl før de slæber den
hjem? Det har jeg tænkt mig at gøre.

vh

Niels
der bor 50 meter fra Falkoner Alle.

Fra : Brian Jacobsen

Dato : 14-12-02 20:43

"Henrik L" <tracktrekker@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej,
>
> Jeg blev den nybagte ejer af en Samsung 172T i onsdags .

Samme her
Og hold da helt op hvor er jeg glad for den, der er bare et hamrende godt
billede, vender nok aldrig tilbage til en crt skærm igen, og så har man jo
fået sik skrivebord tilbage
Men jeg har ikke kunne finde en eneste pixel fejl på min, så det må jeg jo
bare håbe på at der ikke kommer.
Men det ser nu skide flot ud på skrive bordet med sådanne en skærm

Brian

Fra : Klaus Bergh

Dato : 16-12-02 02:27

hehe, ja man får sikkert noget bord tilbage, men hvis jeg skulle skifte min
21" ud med en i tilsvarende størrelse i tft, ville jeg blive meget fattig

Fra : Brian Christensen

Dato : 14-12-02 21:26

Hvis du har købt den online har du 14 dages returret - det ville jeg benytte
mig af.

Ellers ville jeg gå til forretningen og kræve den ombyttet eller pengene
retur.

Hvis de ikke vil bytte, vil jeg fejlmelde den, men med alvorlige protester
til forhandleren/serviceorg.

Jeg købte min samsung 181t fra IT butikken, og fik bekræftet inden køb, at
jeg blot kan returnere inden de 14 dage, hvis den har pixelfejl - men den
var/er helt fejlfri - og det er f...... en lækker skærm.

Brian C.