RAM til Compaq Armada M700
Fra : Johannes Laxafoss

Dato : 14-12-02 16:29

Hejsa allesammen.

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvilken type ram, der er kompatibelt med en
Compaq Armada M700.
Det ville være skønt hvis Kingston Ram virkede i den (halv pris i forhold
til officiel Compaq Armada M700 ram).

Fra : mr_allen

Dato : 14-12-02 19:05

> [...]
> Compaq Armada M700.
> Det ville være skønt hvis Kingston Ram virkede i den (halv pris i forhold

Kig på denne side...
http://www.crucial.com/store/listmodel.asp?cat=RAM&mfr=Compaq&productline=Ar
mada&submit=Go

--
mr_allen
Remove CAPITAL letters in email

Fra : Jan Vennike

Dato : 14-12-02 18:00

"Johannes Laxafoss" <NOSPAMjohannes@laxafoss.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Compaq Armada M700.
> Det ville være skønt hvis Kingston Ram virkede i den (halv pris i forhold

Jeg ville købe noget ram til vores Ramada E500 hos den forhandler, der
solgte os vores bærbare - og han ville sælge os noget Kingston SO Dimm ram

Men han ville kun sælge os noget PC100, selvom PC133 kun koster det halve
(og ja, det er kun 100 fsb processorer der sidder i) - hvorfor ved jeg ikke.
Han påstår det ikke kører - nogen der har erfaring med dette ???

--
Jan

Remove the cat in the email to reach me

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 15-12-02 23:21

"Jan Vennike" <janGARFIELD@vennike.dk> skrev i

> [...]
ikke.
> Han påstår det ikke kører - nogen der har erfaring med dette ???

Din forhandler kan meget vel have ret. Mange bærbare har svært ved at
håndtere PC133, hvis der i forvejen sidder PC100 monteret onboard i
maskinen.

En hurtig søgning på Google gav i øvrigt følgende resultat:
http://makeashorterlink.com/?N100248C2 - Noget tyder på at det vil give
problemer at stoppe en PC133 blok i.

mvh
Peter

Fra : Jan Vennike

Dato : 18-12-02 20:02

"Chuke Mimergolf" <spam@nej.for.pokker> skrev i en meddelelse
> [...]
> maskinen.
>
> En hurtig søgning på Google gav i øvrigt følgende resultat:

Hmm

Nu var ideen at hive det ram der var i (2 x 128), ud og erstatte det med 2 x
256 mb - så er ram'en i det mindste ens, men det kan godt være det ikke vil
køre - træls, når nu PC133 kun koster det halve af PC100