AMD 2400 XP
Fra : Mads

Dato : 14-12-02 16:15

Hejsa

Jeg har lige puttet en ny AMD 2400 XP i min rig, når computeren booter står
der det er en 1800 MhZ.
Hvis jeg ændre FSB til 133 blive hastigheden angivet rigtigt, men systemet
genstarter lige pludselig (5 - 15 min. efter boot)

Det er et MSI kt3 ultra 2 motherboard m. nyeste bios.

Hvad kan det skyldes?
Et bonus spørgsmål... Hvor varm må sådan en fætter blive?

Mvh
MKJ

Fra : CS

Dato : 14-12-02 16:44

> genstarter lige pludselig (5 - 15 min. efter boot)
>
> Det er et MSI kt3 ultra 2 motherboard m. nyeste bios.
>
> Hvad kan det skyldes?

Varme! Hvad er din temp???

Fra : Mads

Dato : 14-12-02 23:18

"CS" <cs@sleepy.dk> wrote in message

> Varme! Hvad er din temp???

Når professoren kør som en 1800 MhZ, er den ca. 50 grader.

Mvh
MKJ

Fra : CS

Dato : 15-12-02 11:04

> Når professoren kør som en 1800 MhZ, er den ca. 50 grader.

Tempem er som fin nok, men havde samme problem med min 2000+ på et MSI kt3
ultra. Fejlen her var køling! Kender ikk din køler, men bruger selv en Alpha
8045T

Hvad med kabinet blæsere, har du sådan nogle?

Hjælper det at køre med kabinettet åbent?

- CS

Fra : MKJ

Dato : 15-12-02 13:12

"CS" <cs@sleepy.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 8045T
>
> Hvad med kabinet blæsere, har du sådan nogle?
>
> Hjælper det at køre med kabinettet åbent?

Hvis jeg åbner kabinettet og fyrer helt op for min thermaltake volkano 7
(http://www.thermaltake.com/products/heatsink/v7plus.htm) køler går det lidt
længere tid inden systemet går kold (ved 55 grader).
Det kunne jo godt tyde på et kølerproblem... Hvilken køler kan I anbefale
til en 2400+? Eller skyldes det måske "bare" den ikke sidder som den skal?

Mvh
MKJ

Fra : CS

Dato : 15-12-02 14:57

> [...]
> til en 2400+? Eller skyldes det måske "bare" den ikke sidder som den skal?

Jeg ville nok prøve at tage køleren af igen. Fjerne det gamle kølepasta og
komme noget nyt på (Husk det skal være et meget tyndt lag)

- CS

Fra : MKJ

Dato : 15-12-02 19:44

> lidt
>
> Jeg ville nok prøve at tage køleren af igen. Fjerne det gamle kølepasta og
> komme noget nyt på (Husk det skal være et meget tyndt lag)
>
> - CS

Tak for rådet, det vil jeg prøve.

Why http when you can nntp ?

Mvh
MKJ

Fra : Ukendt

Dato : 15-12-02 22:31

>Tak for rådet, det vil jeg prøve.
>
>Why http when you can nntp ?

Why nnpt when you can fuck

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 14-12-02 19:29

Mads skrev:
> Hvis jeg ændre FSB til 133 blive hastigheden angivet rigtigt, men
> systemet genstarter lige pludselig (5 - 15 min. efter boot)

Der er noget galt i din maskine. Det kan f.eks. være en PSU, der
er i underkanten. Prøv om den genstarter oftere og om den regner
rigtigt, når du kører Prime's stress test:
www.mersenne.org

Prøv at køre noget intensivt 3D også, og rapporter dine metoder
og resultater.

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : Mads

Dato : 15-12-02 00:22

"Jeppe Seidelin Dam" <jeppedam@mailme.dk> wrote in message

> [...]
> rigtigt, når du kører Prime's stress test:
> www.mersenne.org
>
> Prøv at køre noget intensivt 3D også, og rapporter dine metoder

Det er en 400 W. PSU, den burde vel være ok?
Der er sat en thermaltake volkano 7 til at køle skidtet
(http://www.thermaltake.com/products/heatsink/v7plus.htm) er det måske den
der ikke magter opgaven? Hvis ja... hvilken køler kan I så anbefale? Helst
noget der ikke lyder som en rumraket.

Testen med Prime var hurtig, skidtet gik kold efter 20 sek. (133 fsb, Når
jeg stiller den tilbage til 100 går det ok)

Mvh
MKJ