Fjernstyring af computer
Fra : Jørgensen

Dato : 14-12-02 16:10

Hej alle

Jeg har en computer i mit sommerhus som jeg gerne vil kunne styre fra min
hjemme pc.
Jeg vil gerne kunne modtage foto fra et web-cam via e-mail til min hjemme
computer.
Men jeg skal jo kunne tænde for computeren i sommerhuset samt få foto send
via mail.
Kan det gøres ??

Håber nogle kan hjælpe

Fra : jens

Dato : 14-12-02 16:17

"Jørgensen" <sj.magic-mj-music@c.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> computer.
> Men jeg skal jo kunne tænde for computeren i sommerhuset samt få foto send
det vil jeg da tro, jeg går ud fra det er en modemforbindelse der er til
den. De fleste pcèr har wake on modem.
og hvis din hjemme computer er af xp typen så kig lidt på indstillinger i
"fjernskrivebord" som liger i alleprogrammer/tilbehør/kommunikation-
så kan du lade som om du sidder i sommerhuset .o))
(kræver lige lidt indstillinger i sommerhuset)

Fra : Jørgensen

Dato : 14-12-02 16:45

Jeg har Win 98 på mine computer ,men kan få Win 2000 hvis det er nemmer.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 14-12-02 16:56

"Jørgensen" <sj.magic-mj-music@c.dk> crashed Echelon writing

> Jeg har Win 98 på mine computer ,men kan få Win 2000 hvis det er nemmer.

VNC
Remote Control
PC Anywhere

--
Bjarke Andersen

Fra : Leon Hulstrøm

Dato : 14-12-02 20:30

Jeg tilslutter mig VNC over VPN med Win2k og Wake on Something (ring/LAN)
"Enable" i Bios

-Leon

Fra : Jesper KA

Dato : 16-12-02 12:25

"Leon Hulstrøm" <Leon@*NOSPAM*fourwinds.dk> wrote in message
> Jeg tilslutter mig VNC over VPN med Win2k og Wake on Something
(ring/LAN)
> "Enable" i Bios

VPN mellem sommerhuset og hjemmet ?

Virker det ikke som en gedigen overdrivelse ?

Regards

Fra : jens

Dato : 16-12-02 12:37

"Jesper KA" <news@arningDOTdk> skrev i en meddelelse

> "Leon Hulstrøm" <Leon@*NOSPAM*fourwinds.dk> wrote in message
> (ring/LAN)
> >

> VPN mellem sommerhuset og hjemmet ?
>
> Virker det ikke som en gedigen overdrivelse ?

jo
især hvis brugeren lige skal have et kursus i hvad vpn er for en størelse

Fra : jens

Dato : 14-12-02 17:18

"Jørgensen" <sj.magic-mj-music@c.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har Win 98 på mine computer ,men kan få Win 2000 hvis det er nemmer.

w2k vil efter min mening være bedre, ihvertfald i sommerhuset, men det dur
ikke hvis den bruges til spil.

og så kan jeg tilføje "radmin" til bjarkes liste

Fra : jens

Dato : 14-12-02 20:08

> [...]
> computer.
> Men jeg skal jo kunne tænde for computeren i sommerhuset samt få foto send

hov her er noget galt, hvordan tager maskinen billeder med et cam i
sommerhuset, er den ikke slukket.?
hvis ikke er der en meget nemmere metode......
formoder det stadig er en w98, hvilket mailprogram er der på den

Fra : Jørgensen

Dato : 15-12-02 09:23

Der er Outlook Express 6.

Fra : jens

Dato : 15-12-02 13:03

> Der er Outlook Express 6.

Men hvordan tager den billederne der skal sendes ?

Fra : Den interesserede

Dato : 15-12-02 16:12

http://www.coffeecup.com/download/?017

coffeecup webcam er noget af det bedre software på markedet. Kan indstilles
til at tage billeder ved bevægelse, og sende dem med mail eller streame dem
til en hjemmeside, you name it. Går ud fra at du vil holde øje med
sommerhuset i forbindelse med indbrud?

Til fjernkontrol mener jeg Radmin er det bedste bud af dem vi har hørt om,
da den både er god, men også til at komme i nærheden af for penge.

Mvh

Ivan G

Fra : Jørgensen

Dato : 15-12-02 16:21

Jeg har skrevet men en som skriver, at jeg skal få fast ip til min computer,
så kan jeg bruge "mstsc" (Forbindelse til Fjernskrivebord) og på den måde
styre web-cam.
Men jeg har ikke MSTSC.EXE på min hjemme computer, hvor kan den hentes ?''

MVH

Henrik

Fra : jens

Dato : 15-12-02 16:45

> [...]
> styre web-cam.
> Men jeg har ikke MSTSC.EXE på min hjemme computer, hvor kan den hentes ?''

mstsc er til w2k telnet det kender win98 ikke noget til, med w2k på
sommerpcèn kan den bruges, men....
du kan ikke få fast ip på sommerhuset hvis det er en modem forbindelse, det
er heller ikke nødvendigt da den har et tlf nr.

klip

Fra : Steen Larsen \(4040\~

Dato : 15-12-02 22:41

Jeg har lige leget med programmet Active WebCam fra www.pysoft.com
Det kan tage enkelte billeder, eller live, og lægge dem ud på en server, og
samtidig sende en mail eller sms.

Vil man kunne fjernstyre computeren, kan det gøres smart med programmet
GoToMyPc. Man får skrivebordet op i et vindue på PC'en man arbejder på.

/Steen

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 16-12-02 10:08

> [...]

> og på den måde styre web-cam.
> Men jeg har ikke MSTSC.EXE på min hjemme computer, hvor kan den hentes

MSTSC er en del af MS Terminal Services Client, og kan hentes til
Win9x/ME/2K på www.bjoeg.dk/client.exe

--
Bjarke Andersen

Fra : jens

Dato : 16-12-02 10:13

> "Jørgensen" <sj.magic-mj-music@c.dk> crashed Echelon writing

> MSTSC er en del af MS Terminal Services Client, og kan hentes til
> Win9x/ME/2K på www.bjoeg.dk/client.exe

fin side du har der.

men er det en mulig løsning når sommerhus pcèn er med w98

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 16-12-02 11:15

"jens" <mkg2@jellingnet.dk> crashed Echelon writing

> men er det en mulig løsning når sommerhus pcèn er med w98

Nopes kræver en TS server i den anden ende. Disse er kun leveret i W2K
Server serien, XP Home/Pro og .NET

--
Bjarke Andersen

Fra : Jørgensen

Dato : 16-12-02 19:48

Tak for de mange svar, jeg har set på nogle af de programmer i har fortalt
om, men syntes ikke at jeg har fundet det rigtige.

Jeg skal bruge et program som ringer op fra mit modem i hjemme comp. til det
i sommerhuset.
Computeren skal så tænde, og jeg skal så kunne styre computeren fra min
hjemme computer.

Håber i kan anbefale et program som ikke er for svært at bruge.

MVH

Henrik

Fra : jens

Dato : 16-12-02 19:55

du har post

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 16-12-02 22:48

> [...]

> min hjemme computer.
>
> Håber i kan anbefale et program som ikke er for svært at bruge.

Tja enten så sørger du får at sætte windows op til at kunne modtage opkald
og lave netværk den vej igennem, så kan du altid bruge det gratis' VNC til
at overtage skærmen.

Du kan selvfølgelig også købe PCAnywhere, som understøtter direkte modem
opkald.

Hvis du er rigtig nørdet og gider bruge tid, så sætter du maskinen i
sommerhuset til at selv kunne tænde sig selv, fra evt. dvale/standby, og
via et script program til selv at tage snapshot af det billede du ønsker,
ringe op til internet, og maile billedet til dig, koble af, og gå i dvale
indtil det selv ved hvornår det skal vågne igen.

Så skal du blot tjekke din indboks.

--
Bjarke Andersen

Fra : jens

Dato : 16-12-02 23:23

> [...]
> ringe op til internet, og maile billedet til dig, koble af, og gå i dvale
> indtil det selv ved hvornår det skal vågne igen.

ikke nødvendigt at gøre det så omfattende. det kan gøres meget mere simpelt
Bjarke, et modem, en pc og det rette postprogram kan bruges til meget
fornøjeligt.

og se dit navn, det gjorde næsten ikke ondt. .c)

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 17-12-02 21:32

> ikke nødvendigt at gøre det så omfattende. det kan gøres meget mere
> simpelt Bjarke, et modem, en pc og det rette postprogram kan bruges
> til meget fornøjeligt.

Man behøver ikke, men det er da lidt en luksus og sarj ting. Men stadig den
største hurdle jeg kan se er at acceptere wake-on-modemring

> og se dit navn, det gjorde næsten ikke ondt. .c)

Øhhh pløf!

Og husk lige at lær og citere (quote) det du svarer på, det gør livet så
meget nemmere for aktive usenet brugere, og dig selv.

Bjarke Andersen

Fra : jens

Dato : 18-12-02 00:12

> [...]
den
> største hurdle jeg kan se er at acceptere wake-on-modemring
nu ved jeg jo så det er en ibm 75mhz maskine der står i sommerhuset, hvilket
vel ikke er uvæsentligt for valget af måden det gøres på

det var en venlig bemærkning afledt af din irettesættelse af mig forleden,
men det skal jeg da nok udelade fremover, da du sikkert opfatter det som OT.

> Og husk lige at lær og citere (quote) det du svarer på, det gør livet så
> meget nemmere for aktive usenet brugere, og dig selv.
>
> http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html
har kikket på den et par gange, og følger den såvidt muligt, eller som jeg
forstår det jeg læser der, men kun erfaring er den perfekte læremester, og
hvis du som jeg gad undersøge tingene inden du brokker dig ville du opdage
at "jens" ikke eksisterede for bare 14 dg siden.
men jeg fordømmer ikke folk der ikke gør tingene på min måde, jeg ved ikke
på hvilken side du kan lære om det, men du er jo erfaren på usenet så du kan
vel finde en side selv.
jeg bruger af princip ikke store bogstaver, da jeg har sorround sound på, og
det larmer.
nogle "erfarne" usenet bruger sender sagesløse spørgere i en forkert gruppe
videre,med ord som "fut" og andre, som slet ikke forstås af en uerfaren
bruger, istedet for bare at være flink og hjælpe, den erfarne er jo erfaren
nok til at spørge i en rigtig gruppe, og lade være at svare i en forkert
gruppe hvis han synes det ikke er et "rigtigt" spørgsmål i gruppen.
der er sikkert for mange kommaer og for få punktummer og for mange stavefejl
i foregående afsnit men jeg er ikke 100 på hvordan det er HELT korrekt at
gøre så derfor et afsnit helt uden komma og punktum
usenet er som jeg ser det, til at hjælpe andre og få hjælp af andre, der
gider, resten kan jo bare logge af

og kom så med et p-l-o-n-k det forventes næsten.

mvh jens

Fra : jens

Dato : 18-12-02 01:47

> Øhhh pløf!

kom til at tænke på......
den bemærkning kunne tyde på du ikke følger op på de tråde hvor du lærer
folk at begå sig på dit usenet, er det rigtigt ?