mat båd
Fra : guggi

Dato : 14-12-02 14:49

Hej, jeg er den lykkelige ejer af en westerly 22 fods sejlbåd. Mit
problem er at lakken på skroget at ret mat og trist. Hvordan får jeg den
poleret op igen og hvad skal jeg bruge??
Mvh Søren

http://www.kandu.dk/

Fra : Claus Tersgov

Dato : 14-12-02 16:26

"guggi" <guggi.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse news:xHGK9.65787

> Hej, jeg er den lykkelige ejer af en westerly 22 fods sejlbåd. Mit
> problem er at lakken på skroget at ret mat og trist. Hvordan får jeg den
> poleret op igen og hvad skal jeg bruge??

Først renser du grundigt med grundrens. Så gi'r du den en omgang med Hempels
Rubbing Pasta, læs på pakken hvordan. Derefter flere gange med Hempels
Marine/Custom Polish.

Så skulle den være som næsten ny. Men der skal knofedt til...

Claus
--
***** Danmarks flotteste Boheme 630 til salg til fantasipris: ******
********** http://users.cybercity.dk/~dsl68585/ *************

Fra : Rasmus Hayseed

Dato : 14-12-02 17:09

"Claus Tersgov" <Clausnews@hotmail.com> wrote in message

> Først renser du grundigt med grundrens. Så gi'r du den en omgang med
Hempels
> Rubbing Pasta, læs på pakken hvordan. Derefter flere gange med Hempels
> Marine/Custom Polish.

For en ordens skyld burde du se om Boat Rubbing er krads nok - Rubbing Pasta
kan fjerne temmelig meget gelcoat.

Er det maling eller gelcoat du skal polere op?

Fra : Jens Lundgaard

Dato : 15-12-02 10:29

"Rasmus Hayseed" <lost_in_denmark@NOSPAM.hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
Pasta
> kan fjerne temmelig meget gelcoat.
>
> Er det maling eller gelcoat du skal polere op?

Jeg anbefaler 3M marine polishrubbing. Jeg synes det er bedre at bruge og
mere dræjt end Hempels. Jaja jeg ved godt at man bør købe dansk, men når den
nu er bedre

Jens Lundgaard

Fra : Rasmus Hayseed

Dato : 15-12-02 12:18

"Jens Lundgaard" <#ALIAS_NAME@#ALIAS_DOMAIN> wrote in message

> [...]
> mere dræjt end Hempels. Jaja jeg ved godt at man bør købe dansk, men når

Jeg har kun gode erfaringer med de 3M produkter jeg har brugt (5200
fugemasse), så det skal nok passe at deres polish er god :)