FTP-server på D-Link 604 router
Fra : Drillo!

Dato : 14-12-02 12:39

Hej gruppe !

I må hjælpe mig !
Har i længere tid haft en FTP-server (bulletProof) til at køre perfekt
gennem mit kabelmodem.
Nu har jeg desværre været nødt til at anskaffe en router for at koble flere
pc'er op gennem min udbyder (dk-tv)
Jeg har så købt en D-Link DI-604 router og sat den op med min statiske
offentlige ip-adresse.
Jeg har disabled DHCP-serveren på routeren - jeg har sat port 21 til at gå
på den computer-ip som serveren ligger på, - men alligevel kan ingen af mine
brugere logge på serveren.
I min firewall (norton 2003) har jeg givet adgang til brugernes ip- og også
routerens ip.

Er der en venlig sjæl, der ligger inde med "guldkornene" - så jeg igen kan
"få hul igennem" ??

Mangler jeg at fortælle noget ?? - så er jeg klar med flere oplysninger !

Mvh.
Drillo!

Fra : jens

Dato : 14-12-02 14:03

"Drillo!" <fam-moller_slet_efter_moller@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> "få hul igennem" ??
>
> Mangler jeg at fortælle noget ?? - så er jeg klar med flere oplysninger !

du har slukket dhcpèn, lad være med det.
efter min erfaring med d604, så videre sender den trafik til interne pcèr
udfra mac adressen, sammen holdt med ipèn.
registrer mac adressen i dhcp serveren, og giv hver pc sin faste adresse i
listen og vælg faste adresser udenfor scopet, som vist er 1.xxx. giv
pcèrne en 0.xxx adresse over 0.10 (router adressen er default 192.168.0.1),
grunden er at 1.xxx ikke er samme net som 0.xxx og routeren skal så opsættes
manuelt. og som du ser under dhcpèn kan du der kun vælge 0.xxx adresser. giv
derefter så hver pc sin fast indtastede adresse, så bliver d604 ikke så
varm.
endnu en fejl ved d604.
(min d604 var en firmware 1.62 build 1)

Fra : Drillo!

Dato : 15-12-02 14:33

"jens" <mkg2@jellingnet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
giv
> derefter så hver pc sin fast indtastede adresse, så bliver d604 ikke så

Uha, - du lyder godt nok som om du ved en del om dette. Jeg må så desværre
tilstå, at jeg ved INTET om routere og deres opsætning, så jeg fatter
desværre ikke helt hvad du skriver.
Det var sgu' ellers så nemt uden router, der satte jeg bare FTP'en op -
lavede brugernes indstillinger, og tilrettede firewall'en så de kunne komme
igennem, - men dette går sgu' ud over min viden på området.
Findes der en "guide" (evt. med billeder) om hvordan det sættes op på router
(D-Link DI-604) ??

Jeg prøvedes ellers efter bedste evne at følge dit råd - men det resulterede
desværre kun i, at jeg ikke længere kunne komme på nettet - eller ind i
routerens opsætning - så jeg måtte resette routeren og begynde forfra, så
jeg må jo ha' gjort noget helt galt ( nu kan jeg da heldigvis bruge nettet
igen ) - men FTP-serveren virker stadig ikke.
Så lige nu, føler jeg mig som Polle fra Snave !!

Mvh.
Drillo!

Fra : jens

Dato : 15-12-02 14:51

> "jens" <mkg2@jellingnet.dk> skrev i en meddelelse

klip
du har glemt at fortælle d604 at den skal deny under dhcp og ikke krydset af
under (c) kolonnen.
sæt den på allow unspecified mac adresses indtil du har styr på den.
alt hvad du indstiller under firewall bliver ignoreret da d604 er på allow,
derfor skal du sikre dine pcèr med feks. ZA og i za registrere
routeradressen som en internet adresse.
fortæl så d604 hvilken ip den skal forwarde port 21 ftp til, under virtual
server, det skulle løse problemet.
det kan være der skal laves en manuel route fra interne pcèr, ud til en
router på nettet og til´bage til din router for at du kan se ftpèn på den
eksterne ip.

men regn ikke med at du får en stabil router ud af en d604, den du`r bare
ikke.
min kune resettes 3 gange og blev 31 dage gammel. så gik den i coma.

Fra : Drillo!

Dato : 15-12-02 22:14

> [...]
> min kune resettes 3 gange og blev 31 dage gammel. så gik den i coma.
>

> OK - nu begynder det sgu' at ligne noget !
Du er fan'me en knag ! - nu kan mine brugere logge på serveren og se alt
hvad der ligger på den - men de kan hverken up- eller downloade - hved du
hvad der kan være galt her ?
Jeg har åbnet både port 20 og 21 til serveren fra routeren

Mvh.
Drillo!

Fra : jens

Dato : 15-12-02 23:04

> [...]
> hvad der kan være galt her ?
> Jeg har åbnet både port 20 og 21 til serveren fra routeren
det er opsætningen i din ftp server der ikke tillader up download fra de
brugere, så det kommer lidt ab på vilket serverprogam det er,
og det hører sand synlig vis ikke til denne gruppe
men du har da min mail ikke

Fra : jens

Dato : 16-12-02 00:30

du har post

Fra : Petersen_Michael

Dato : 16-12-02 18:25

Drillo! skrev i meddelelsen
> [...]

>desværre kun i, at jeg ikke længere kunne komme på nettet - eller ind i
>routerens opsætning - så jeg måtte resette routeren og begynde forfra

så er du heldig, at din DI-604 er en af denm der kan resettes

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residernde i Nyborg