ereg med ?
Fra : Leonard

Dato : 14-12-02 11:15

Jeg har denne linie:

$tekst = ereg_replace("\r?\n\r?\n\r?\n([^\r?\n]+)",
       "<h3>\\1</h3>",
       $tekst);

der fint nok skifter en linie, der begynder med 2 tomme linier og
noget på den næste linie ud til at være omkranset af <h3>. Det virker
bare ikke hvis der er et spørgsmålstegn sidst på linien, så kommer
spørgsmålstegnet efter </h3> og det er ikke meningen.
--
mvh Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Jonas Voss

Dato : 14-12-02 14:46

On Sat, 14 Dec 2002 10:14:51 GMT, Leonard
<dennemailerikketilspam@tdc-broadband.dk> wrote:

> [...]
> bare ikke hvis der er et spørgsmålstegn sidst på linien, så kommer
> spørgsmålstegnet efter </h3> og det er ikke meningen.

Min erfaring med regexp er forsvindende lille, men ville dette ikke
løse det?

\r?\n\r?\n\r?\n([^\r?\??\n]+)

No trees were killed in the sending of this message. However,

Fra : Leonard

Dato : 14-12-02 16:25

Jonas Voss <voss@null.dk> skrev:

>Min erfaring med regexp er forsvindende lille, men ville dette ikke
>løse det?
>
>\r?\n\r?\n\r?\n([^\r?\??\n]+)

Næh, det hjalp ikke, og jeg har forsøgt med at flytte \?? lidt rundt.
--
mvh Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Jonas Voss

Dato : 14-12-02 16:39

On Sat, 14 Dec 2002 15:24:49 GMT, Leonard
<dennemailerikketilspam@tdc-broadband.dk> wrote:

> Næh, det hjalp ikke, og jeg har forsøgt med at flytte \?? lidt rundt.

Måske hvis du puttede \?? ind i en parantes, så det kom til at se
således ud:

\r?\n\r?\n\r?\n([^\r?(\??)\n]+)

Så skal din replace string se således ud: <h3>\\1\\2</h3>.

Men igen, jeg skyder lidt i blinde da regexp ikke er min stærke side.

   Virtual memory: Something none of us has enough of.

Fra : Niels Andersen

Dato : 15-12-02 11:58

Leonard wrote in <3dfb03ec.1588585@news.inet.tele.dk>:
> [...]
> bare ikke hvis der er et spørgsmålstegn sidst på linien, så kommer
> spørgsmålstegnet efter </h3> og det er ikke meningen.

Dette: [^\r?\n] matcher alt hvad der ikke er return, spørgsmålstegn eller
newline. Bare fjern spørgsmåltegnet. :)

--
Mvh.

Niels Andersen