Include sovs i latex
Fra : Lars Madsen

Dato : 14-12-02 10:03

Hej!

Jeg kunne godt tænke mig at have min c++ sovs med som bilag i latex, hvordan
gør man det? Har prøvet med \verbatiminput men den fjerner indrykninger, og
lange linier fortsætter ud af papiret:( Nogen der har et bedre forslag?

Hilsen Lars

Fra : Lars Madsen

Dato : 14-12-02 11:01

Lars Madsen wrote:

> [...]
> hvordan gør man det? Har prøvet med \verbatiminput men den fjerner
> indrykninger, og lange linier fortsætter ud af papiret:( Nogen der har et

Jeg har fået løst problemet med indryk, løsningen var
\verbatiminput[3]{sovs.cpp}, men jeg mangler stadig de lange sætninger der
ikke bliver delt:(

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 14-12-02 12:02

Lars Madsen <larstmadsen@hotmail.com> writes:

> Jeg har fået løst problemet med indryk, løsningen var
> \verbatiminput[3]{sovs.cpp}, men jeg mangler stadig de lange sætninger der
> ikke bliver delt:(

Prøv at kaste dig over enten lgrind eller listings (lstlisting) de
mener jeg kan håndtere C++ kode meget fornuftigt.

/Thomas

--
/"\ | Human Knowledge Belongs To The World
\ / | -- Milo Hoffman in "AntiTrust"

Fra : MartinAJ

Dato : 14-12-02 12:05

Lars Madsen wrote:

> Jeg har fået løst problemet med indryk, løsningen var
> \verbatiminput[3]{sovs.cpp}, men jeg mangler stadig de lange sætninger der
> ikke bliver delt:(

Hej,

Har du tjekket pakken \usepackage{listings}? Den er noget mere elegant
at arbejde med end \verbatiminput mm. Blandt laver den syntax-highlightning.

Jeg gør følgende:

\usepackage{listings}
[...]
\lstset{language=Java,
   basicstyle=\sffamily\small}
[...]

\begin{lstlisting}{}

[...]
}
\end{lstlisting}

I dette tilfælde java-kode. Pakken understøtter c++, fortran, basic,
lisp, java og alle mulige andre sprog.

Jeg husker ikke om pakken følger med redhat, men mon ikke den kan findes
på C-TAN?

Mvh
Martin

Fra : Lars Madsen

Dato : 14-12-02 13:23

MartinAJ wrote:

> [...]
> lisp, java og alle mulige andre sprog.
>
> Jeg husker ikke om pakken følger med redhat, men mon ikke den kan findes

Hvad hvis jeg har sovsen i en fil som jeg ikke ønsker at copy/paste ind i
dokumentet
Hilsen Lars

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 14-12-02 13:38

Lars Madsen <larstmadsen@hotmail.com> writes:

> Hvad hvis jeg har sovsen i en fil som jeg ikke ønsker at copy/paste ind i
> dokumentet
> Hilsen Lars

Jvnf documentationen for listing, så kan du bruge:

\lstinputlistings[]{file.ext}

Tjek listings.dvi filen i dit tetex-distrib. dir.

Flg. virker for mig antaget jeg har en C++ fil der hedder hest.cpp:

\documentclass{report}

\usepackage{listings}
\lstset{language=C++,
basicstyle=\sffamily\small}
\begin{document}
\chapter{En test}
Under here is some code available:
\lstinputlisting[]{hest.cpp}
\end{document}

/Thomas

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 14-12-02 13:57

MartinAJ <martin@[del]jarl.dk> writes:

> Jeg husker ikke om [listings] følger med redhat, men mon ikke den kan
> findes på C-TAN?

Den fulgte med min Red Hat 7.3, hvor jeg bruger den flittigt når jeg
lister kode. Jeg bruger dog normalt \lstinputlisting{filnavn} når jeg
inkluderer kode.

I øvrigt så er det et emne der jævnligt kommer op ovre i

--
Jacob - www.bunk.cc
There is nothing wrong with abstinence, in moderation.