Linksys Router / Messenger opsætning
Fra : Kris77

Dato : 14-12-02 00:54

Jeg har i længere tid forsøgt at kunne komme til at snakke(stemme
samtale) med andre via messenger. Jeg har haft det til at virke en
enkelt gang, men jeg aner ikke hvad jeg gjorde.

Er der nogen der kan beskrive hordan man gør, MEGET gerne "step by step"

Jeg har en Linksys BEFSR41. Firmware Version: 1.42.6, Mar 11 2002
uPnP er instaleret i windows og aktiveret det i routeren.
Under forwarding har jeg følgende til min maskines IP:

6891-6900 TCP & UDP
1863-1863 TCP & UDP
5190-5190 TCP & UDP
6901-6901 TCP & UDP

(Jeg har dog læst et par steder man det ikke skulle være nødvendigt, da
routeren selv skulle finde ud af det?!?!)

Msn messenger ver. 5.0.0540

Kris

http://www.kandu.dk/

Fra : Gråmus

Dato : 14-12-02 06:36

> Jeg har en Linksys BEFSR41. Firmware Version: 1.42.6, Mar 11 2002
> uPnP er instaleret i windows og aktiveret det i routeren.

Tja så skulle det bare virke uden at du behøver at forwarde nogle porte.
(Det klarer UPnP)

Virker fint her på min d-link 604

Fra : Martin S.

Dato : 14-12-02 14:26

"Gråmus" <NoSpam_@shit.xx> skrev i en meddelelse

> Tja så skulle det bare virke uden at du behøver at forwarde nogle porte.
> (Det klarer UPnP)
>
> Virker fint her på min d-link 604

er der uPnP på Dlink 604 ??

Fra : jens

Dato : 15-12-02 01:06

"Martin S." <real_warhawk@removethis.hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Gråmus" <NoSpam_@shit.xx> skrev i en meddelelse

> er der uPnP på Dlink 604 ??
ja det skal jeg lige mene da
bloker alt i en d604 og du kan bruge msn,icq,online spil og så videre.

Fra : Martin S.

Dato : 15-12-02 03:40

"jens" <mkg2@jellingnet.dk> skrev i en meddelelse

> "Martin S." <real_warhawk@removethis.hotmail.com> skrev i en meddelelse

> ja det skal jeg lige mene da
> bloker alt i en d604 og du kan bruge msn,icq,online spil og så videre.

Fint nok, kunne bare ikke se det på specs. :D

Fra : Kris77

Dato : 13-12-03 01:12

Tak for svaret Gråmus.

http://www.kandu.dk/