Opsætning af SOHO77-router hos Tiscali
Fra : Esben Friis

Dato : 13-12-02 23:41

Hejsa!

I min andelsboligforening har vi i omkring 1,5 år haft en 2Mbit ADSL
linie hos Tiscali, og det har vi været ganske godt tilfredse med.

Desværre har vi oplevet massive virusangreb fra computere på vores
netværk - som jo sikkert skyldes uforsigtighed fra ellers sagesløse
brugere.

Forbindelse var derfor lukket i nogle dage, og på grund af en
misforståelse anmodede Tiscali os om at rekonfigurere vores SOHO77
router, selvom den ikke havde noget med problemet at gøre.
Rekonfigurationen skete via et serielt kabel og et program, som de
sendte til mig.

Nu kan vores webserver ikke længere ses "udefra", og jeg går ud fra at
det skyldes den nye konfiguration af routeren. Jeg har selv leget lidt
med indstillingerne, men jeg kan stadig ikke få hul igennem udefra.
Det gælder iøvrigt ikke kun web-serveren, men også alle andre
tcp-porte, der normalt dirrigeres til serveren på IP-nr 192.168.1.2.

Jeg har prøvet at kontakte deres tekniske support pr mail, og de
svarede at jeg skulle ringe til dem. Som det fremgår af mange indlæg i
denne gruppe er dette totalt umuligt i øjeblikket.

Og nu mit spørgsmål: Det er jo sikkert et relativt simpelt problem.
Hvis nogen har en SOHO77-router stående, som har standardopsætningen
fra Tiscali, og hvor en web-server på 192.168.1.2 kan ses udefra - kan
I så lokkes til at sende mig konfigurationen?
Den udskrives ved at logge ind på routeren, gå i "enable mode" og
skrive "show running-config"

Mange hilsner

Esben

Fra : John Sahl

Dato : 13-12-02 23:49

http://www.coder.dk/sohofaq.php

--
John Sahl, Projektleder på MandeZonen.dk
Deltag i vores julekonkurrence og bliv racerkører for en dag!

Fra : Esben Friis

Dato : 13-12-02 23:56

On Fri, 13 Dec 2002 23:49:15 +0100, "John Sahl"
<spamtrap6@mandezonen.dk> wrote:

>http://www.coder.dk/sohofaq.php

Hej John

Tak for tippet!

Jeg så godt FAQ'en, da jeg søgte på SOHO 77, og jeg har også prøvet
lidt af det. F.eks. har jeg tilføjet en "static route" af port 80 til
192.168.1.2:

ip nat inside source static tcp 192.168.1.2 80 interface dialer0 80

men det hjælper desværre ikke
Jeg fik desværre ikke gemt den oprindelige konfiguration, før jeg
kørte Tiscalis reset-program, og derfor ville jeg gerne se opsætningen
hos en, hvor det virker

Mange hilsner

Esben