/ Forside / Interesser / Dyr / Katte / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Katte
#NavnPoint
dova 9788
akle 7186
Jernladyen 3710
ans 2627
miritdk 2457
Nordsted1 2217
taliskoko 2188
mulberry 1779
cdripper 1530
10  HelleBirg.. 1440
Feliway
Fra : Elwarth


Dato : 13-12-02 22:54

Hej alle sammen.

I eftermiddag satte jeg Feliway i stikkontakten. Vi har været lidt bekymrede
for Simba, han har virket lidt stresset over, at Kitti ind i mellem er efter
ham. Desuden har Kitti hele tiden været muggen på de andre, sådan med at
hvæse af dem og den slags, ikke deciderede slagsmål. Ingen af vores katte
har gjort i at vaske hinanden eller ligge i bunke.
Her til aften ser det så ud til, at der er ved at ske noget. Kitti og Simba
lå ved siden af hinanden på køkkengulvet, og Kitti snusede til Simba, helt
uden at sige noget
Og lige bagefter begyndte Frida at vaske på Abbie
Nu er spørgsmålet så: Er det Feliwayen, der allerede virker, eller er det
bare tilfældigt?

Venligst
Dorthe



 
 
Camilla Baird (13-12-2002)
Kommentar
Fra : Camilla Baird


Dato : 13-12-02 22:57

On 13/12/2002 22:53, in article atdkps$rq0$1@news.net.uni-c.dk, "Elwarth"
<elwarth@jellingnet.dk> wrote:

> Hej alle sammen.
>
> I eftermiddag satte jeg Feliway i stikkontakten. Vi har været lidt bekymrede
> for Simba, han har virket lidt stresset over, at Kitti ind i mellem er efter
> ham. Desuden har Kitti hele tiden været muggen på de andre, sådan med at
> hvæse af dem og den slags, ikke deciderede slagsmål. Ingen af vores katte
> har gjort i at vaske hinanden eller ligge i bunke.
> Her til aften ser det så ud til, at der er ved at ske noget. Kitti og Simba
> lå ved siden af hinanden på køkkengulvet, og Kitti snusede til Simba, helt
> uden at sige noget
> Og lige bagefter begyndte Frida at vaske på Abbie
> Nu er spørgsmålet så: Er det Feliwayen, der allerede virker, eller er det
> bare tilfældigt?
>
> Venligst
> Dorthe
>
>

Ja, det er jo ikke godt at vide Glæd jer nu bare over de positive tiltag
mellem kattene, og observer om tingene forandrer sig, når Feliway'en slipper
op...
--
Camilla Baird
Primpraus Korater http://www.korat.dk
mail@korat.dk


Elwarth (13-12-2002)
Kommentar
Fra : Elwarth


Dato : 13-12-02 23:52

> Ja, det er jo ikke godt at vide Glæd jer nu bare over de positive
tiltag
> mellem kattene, og observer om tingene forandrer sig, når Feliway'en
slipper
> op...

Hej Camilla.

Det kan du også tro, vi gør
Ikke fordi det har været voldsomt slemt her, men tænk hvis de en dag sov i
bunke...drømme, drømme...

Dorthe



Camilla Scharff (13-12-2002)
Kommentar
Fra : Camilla Scharff


Dato : 13-12-02 23:59

"Elwarth" <elwarth@jellingnet.dk> skrev...
> Det kan du også tro, vi gør
> Ikke fordi det har været voldsomt slemt her, men tænk hvis de en dag sov i
> bunke...drømme, drømme...

Dorthe, det må du ikke forvente, at de nogensinde kommer til... selvom katte
er sociale dyr, så skal der alligevel en ekstra-social kat(terace) til for
at de ligefrem sover i bunke som voksne - killinger "bunker" ofte, uanset
race... og Briter er ihvertfald ikke udprægede "bunkekatte", når de er
blevet voksne.
Bl.a. derfor er det lettere at have mange burmesere samlet i en ikke så stor
lejlighed, for de æææælsker at ligge i bunke - og helst oven på et menneske
Se bare billedet i KatteMagasinet af mine 6 burmesere, som er nærmest
proppet ind i een kattehule - dejligt!

Mvh. Camilla

> Dorthe
>
>



Elwarth (14-12-2002)
Kommentar
Fra : Elwarth


Dato : 14-12-02 00:38

> Dorthe, det må du ikke forvente, at de nogensinde kommer til...

Hej Camilla.

Jeg ved det godt, men tænk nu hvis...
Desuden har vi kun én brite, de andre er huskatte. Frida har vi en mistanke
om, har noget burmeser i sig, temperamentet følger ret godt
racebeskrivelsen, som jeg husker den.

> klip om burmesere i bunke<
>Se bare billedet i KatteMagasinet af mine 6 burmesere, som er nærmest
> proppet ind i een kattehule - dejligt!

Hæ, ja, jeg har set det. Skønt billede... Men jeg kunne nu kun tælle til 5.
Hvor mange er der rent faktisk?

Venligst
Dorthe




Mulle's mor Heidi (13-12-2002)
Kommentar
Fra : Mulle's mor Heidi


Dato : 13-12-02 23:29

<klip>
> Nu er spørgsmålet så: Er det Feliwayen, der allerede virker, eller er det
> bare tilfældigt?
</klip>

Ja, hos mig virker Feliway'en ikke påviseligt endnu, den har nu siddet 14
dage. Har du den i et "lukket" rum eller hvor stort et areal dækker den?

Jeg har faktisk gang i både fordufteren og spray (og Felifriend spray) uden
held, men jeg giver ikke op, da alternativet er at MissRosa skal aflives
(jeg kan ikke finde et andet hjem til hende, så vi kæmper videre)

Håber virkningen holder hos dig :)

hilsen en lidt misundelig Heidi (Mulles mor)

http://hei.homepage.dk/julegodter.html




Camilla Baird (13-12-2002)
Kommentar
Fra : Camilla Baird


Dato : 13-12-02 23:55

On 13/12/2002 23:29, in article atdmvq$rbl$1@sunsite.dk, "Mulle's mor Heidi"
<_klip_hei@vip.cybercity.dk> wrote:

> <klip>
>> Nu er spørgsmålet så: Er det Feliwayen, der allerede virker, eller er det
>> bare tilfældigt?
> </klip>
>
> Ja, hos mig virker Feliway'en ikke påviseligt endnu, den har nu siddet 14
> dage. Har du den i et "lukket" rum eller hvor stort et areal dækker den?
>
> Jeg har faktisk gang i både fordufteren og spray (og Felifriend spray) uden
> held, men jeg giver ikke op, da alternativet er at MissRosa skal aflives
> (jeg kan ikke finde et andet hjem til hende, så vi kæmper videre)
>
> Håber virkningen holder hos dig :)
>
> hilsen en lidt misundelig Heidi (Mulles mor)
>
> http://hei.homepage.dk/julegodter.html
>
>
>

Vi har 3 forstøvere forskellige steder i huset, hvor "sammenstødene" syntes
at være voldsomst... Efter ca 10 dage kunne vi mærke en væsentlig forskel.
--
Camilla Baird
Primpraus Korater http://www.korat.dk
mail@korat.dk


Elwarth (13-12-2002)
Kommentar
Fra : Elwarth


Dato : 13-12-02 23:57

> Ja, hos mig virker Feliway'en ikke påviseligt endnu, den har nu siddet 14
> dage. Har du den i et "lukket" rum eller hvor stort et areal dækker den?

Hej Heidi.
Jeg har sat den op så centralt i huset, som jeg kunne. Lukkede døre er ikke
noget, vi gør i, da Frida alligevel åbner dem, lige så hurtigt som vi kan
lukke dem. Vores hus er dog kun 98 m2.

>
> Jeg har faktisk gang i både fordufteren og spray (og Felifriend spray)
uden
> held, men jeg giver ikke op, da alternativet er at MissRosa skal aflives
> (jeg kan ikke finde et andet hjem til hende, så vi kæmper videre)

Øv, hvor træls. Jeg krydser fingre for jer.

>
> Håber virkningen holder hos dig :)

Uha, det gør jeg også

Venligst
Dorthe

>
> hilsen en lidt misundelig Heidi (Mulles mor)





Hanne Dahl (14-12-2002)
Kommentar
Fra : Hanne Dahl


Dato : 14-12-02 10:42

Hejsa.
Ja jeg ville lige give lidt af vores kenskab til Feliway(stik kontakt))

Den blev sat op i en stue på 10*4 m. og skulle virke på Handyret. Det
virkede
også på den måde at det ikke var hverdag han markerede(læs strintede/tis)
samt det skete somregl kun en gang om dagen. Det hjalp på mit humør *S*
Nå men, den virkede også på tøseren for de kunne lige pludselig godt opholde
sig i samme sofa. Uden at jeg sad der *S* Og den lille nye snerrede heller
ikke
af sin søster s længe, hun tøede hurtig op.
Hos os virkede den udemærket. og holdet i ca. 6 uger og den var tændt hele
tiden i den periode. Nu kører vi uden da vi regner med at handyret
falder lidt
til ro her i kulden(7-9-13) også ryger der et eller andet hos handyret
(Louis) i det nye år. Men det har vi ikke fortalt ham *S* Kling-klong-klang
*G*

Hilsen Hanne Dahl

--
von Fribergs Norske Skovkatte
http://hjem.get2net.dk/vonfriberg/


Elwarth <elwarth@jellingnet.dk> skrev i news:atdohc$sje$1@news.net.uni-c.dk
> > Ja, hos mig virker Feliway'en ikke påviseligt endnu, den har nu siddet
14
> > dage. Har du den i et "lukket" rum eller hvor stort et areal dækker den?
>
> Hej Heidi.
> Jeg har sat den op så centralt i huset, som jeg kunne. Lukkede døre er
ikke
> noget, vi gør i, da Frida alligevel åbner dem, lige så hurtigt som vi kan
> lukke dem. Vores hus er dog kun 98 m2.
>
> >
> > Jeg har faktisk gang i både fordufteren og spray (og Felifriend spray)
> uden
> > held, men jeg giver ikke op, da alternativet er at MissRosa skal aflives
> > (jeg kan ikke finde et andet hjem til hende, så vi kæmper videre)
>
> Øv, hvor træls. Jeg krydser fingre for jer.
>
> >
> > Håber virkningen holder hos dig :)
>
> Uha, det gør jeg også
>
> Venligst
> Dorthe
>
> >
> > hilsen en lidt misundelig Heidi (Mulles mor)
>
>
>
>


Nina, Tender Tribes (14-12-2002)
Kommentar
Fra : Nina, Tender Tribes


Dato : 14-12-02 11:05

Jeg har hørt at de skulle tage ca 14 dage før virkningen kommer, efter man
har sat den i stikkontakten. Men jeg kan altså lugte den efter et døgn, så
må kattene altså også kunne.
Den lugter svagt, sådan lidt sødt.

--


Hilsen Nina
www.tendertribes.dk
****
Pas på når du vælger din dyrlæge!
http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/artikler/artikel.php?id=41
Underskriftsindsamling mod dette :
http://www.PetitionOnline.com/272mhdk/
*****


"Elwarth" <elwarth@jellingnet.dk> wrote in message
news:atdkps$rq0$1@news.net.uni-c.dk...
> Hej alle sammen.
>
> I eftermiddag satte jeg Feliway i stikkontakten. Vi har været lidt
bekymrede
> for Simba, han har virket lidt stresset over, at Kitti ind i mellem er
efter
> ham. Desuden har Kitti hele tiden været muggen på de andre, sådan med at
> hvæse af dem og den slags, ikke deciderede slagsmål. Ingen af vores katte
> har gjort i at vaske hinanden eller ligge i bunke.
> Her til aften ser det så ud til, at der er ved at ske noget. Kitti og
Simba
> lå ved siden af hinanden på køkkengulvet, og Kitti snusede til Simba, helt
> uden at sige noget
> Og lige bagefter begyndte Frida at vaske på Abbie
> Nu er spørgsmålet så: Er det Feliwayen, der allerede virker, eller er det
> bare tilfældigt?
>
> Venligst
> Dorthe
>
>



Ragna (14-12-2002)
Kommentar
Fra : Ragna


Dato : 14-12-02 12:26

>Jeg har hørt at de skulle tage cam 14 dage før virkningen kommer, efter man
har sat den i stikkontakten.

Min eneste erfaring med Feliway stammer fra et sommerhusophold, hvor vi
satte det i stikkontakten så snart vi kom ind i huset. Da vi havde al
bagagen inde, lod vi Fufu komme ud af transportkassen. Han virkede ret rolig
ved situationen - efter det allerførste øjeblik, hvor hans ben var lidt
kortere end ellers
Døren var i første omgang lukket til en udestue, og da den blev lukket op,
var han tydeligt nervøs derude, hvilket får mig til at tro, at den
beroligende virkning kommer ret omgående.

--
Venlig hilsen, Ragna



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177505
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408552
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste