TDC Bredbånd - må man dele ?
Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 13-12-02 22:05

Min andelsboligforening har købt TDC Bredbånd, jeg ved ikke nøjagtigt
hvilken variant, men der står ADSL Modem på papkassen som montøren har
efterladt.
Han har ikke koblet ADSL Modemet til det eksisterende computernetværk (100
Mbit/sek Ethernet).

Men må man dele en sådan Bredbåndspakke fra TDC ???

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : John Sahl

Dato : 13-12-02 22:25

Michael Lund Sørensen wrote:
> Men må man dele en sådan Bredbåndspakke fra TDC ???

Indenfor samme husstand så vidt jeg ved.

--
John Sahl, Projektleder på MandeZonen.dk
Deltag i vores julekonkurrence og bliv racerkører for en dag!

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 14-12-02 11:44

> Indenfor samme husstand så vidt jeg ved.

Man kan næppe kalde 20 lejligheder inden for en husstand

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Larz

Dato : 13-12-02 22:58

> [...]
> efterladt.
> Han har ikke koblet ADSL Modemet til det eksisterende computernetværk (100

I skal købe en router, ellers skal ADSL-modemet være tilkoblet en maskine
der
agerer router og giver de andre maskiner adgang til at komme på nettet
gennem den.

> Men må man dele en sådan Bredbåndspakke fra TDC ???

No idea :)

-
Lars
http://coder.dk/sohofaq.php - Uofficiel WOL SOHO 77 FAQ
To mail me remove your pants.

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 14-12-02 11:45

"Larz" <lp@your-pants.coder.dk> skrev i en meddelelse

> I skal købe en router, ellers skal ADSL-modemet være tilkoblet en maskine
> der
> agerer router og giver de andre maskiner adgang til at komme på nettet
> gennem den.

Vi har købt en ZyWall 1 og den har dhcp server så den kan bruges i stedet
for en router.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Morten Isaksen

Dato : 14-12-02 08:52

"Michael Lund Sørensen" <hold.diskussionen.i.gruppen@tak.dk> wrote in
message news:7YrK9.65580$HU.5037886@news010.worldonline.dk...

> [...]
> Mbit/sek Ethernet).
>
> Men må man dele en sådan Bredbåndspakke fra TDC ???

Vi har også et par TDC BB forbindelser til vores boligforening. Jeg spurgte
TDC da jeg købte dem og det var lovligt at dele dem på den måde, og fik
svaret: "Så længe vi betalte regningen til tiden, så var de ligeglade."

/Morten

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 14-12-02 11:46

> [...]
> TDC da jeg købte dem og det var lovligt at dele dem på den måde, og fik
> svaret: "Så længe vi betalte regningen til tiden, så var de ligeglade."

Det glæder mig at høre! Tak!

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Anders S.

Dato : 14-12-02 10:41

"Michael Lund Sørensen" <hold.diskussionen.i.gruppen@tak.dk> skrev i en
meddelelse news:7YrK9.65580$HU.5037886@news010.worldonline.dk...

> [...]
> Mbit/sek Ethernet).
>
> Men må man dele en sådan Bredbåndspakke fra TDC ???
Der er vist noget der hedder opgangs adsl så man kan dele i en opgang.

MVH
Anders

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 14-12-02 11:47

> Der er vist noget der hedder opgangs adsl så man kan dele i en opgang.

Vi har to opgange... dual opgangsdeling...

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : AudiRS6

Dato : 14-12-02 12:03

Opgang ADSL består af en 2048/512 forbindelse og en D-Link 804 router.
Hele herligheden installeres af en TDC tekniker.
Hvad koster det? No idea, men prøv at ring til 80808010

LASC

"Michael Lund Sørensen" <hold.diskussionen.i.gruppen@tak.dk> skrev i en
meddelelse news:l_DK9.65752$HU.5096089@news010.worldonline.dk...

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 14-12-02 12:08

"AudiRS6" <kylling@karry.dk> skrev i en meddelelse
> Opgang ADSL består af en 2048/512 forbindelse og en D-Link 804 router.
> Hele herligheden installeres af en TDC tekniker.
> Hvad koster det? No idea, men prøv at ring til 80808010

Det er ligesom ikke aktuelt. Vi har et velfungerende Ethernet og nu bliver
vores Tiscali ADSL altså bare udskiftet med TDC.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk