Regne med kommatal
Fra : Klaus Egebjerg

Dato : 13-12-02 21:12

Hej

Jeg har lavet en funktion der skal udregne noget der er trukket ud af
Access.

Det går meget godt når fra det er hele tal der trækkes ud af Access. Jeg
regne således:

strVaegt = rs("vagt")
Vagtlin = ((nVaegt) * int(Antal)) * 1.10

Hvis tallet 0,5 fx. udtrækkes af Access så går det galt. Hvordan får jeg den
til at forstå det danske komma ?

Klaus Egebjerg

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 13-12-02 23:40

Klaus Egebjerg skrev:

> Det går meget godt når fra det er hele tal der trækkes ud af
> Access. Jeg regne således:
>
> strVaegt = rs("vagt")
> Vagtlin = ((nVaegt) * int(Antal)) * 1.10

Øh - hvor bruger du strVaegt? Er nVaegt en skrivefejl?

> Hvis tallet 0,5 fx. udtrækkes af Access så går det galt.

Hvis du benytter et talfelt i Access skulle det gerne klares uden
problemer. Ellers kan du benytte:
   strVaegt = Replace(rs("vagt"), ",", ".")
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Klaus Egebjerg

Dato : 14-12-02 19:28

:

> [...]
>
> Hvis du benytter et talfelt i Access skulle det gerne klares uden
> problemer. Ellers kan du benytte:
> strVaegt = Replace(rs("vagt"), ",", ".")

Hej

Det havde jeg prøvet men uden held. Den fjerne bare kommaet således at 0,5
bliver til 5

Forslag

Klaus

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 15-12-02 01:22

Klaus Egebjerg skrev:

> [...]

Du svarede ikke på ovennævnte spørgsmål.

> Det havde jeg prøvet men uden held. Den fjerne bare kommaet
> således at 0,5 bliver til 5

Hvad havde du prøvet? At benytte et talfelt i Access eller at
benytte Replace(værdi, ",", ".")?
Hvis du nøjedes med at citere det du svarer på havde jeg ikke været
i tvivl.

Vis noget af den kode du har og lad os prøve at rette den til.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Klaus Egebjerg

Dato : 15-12-02 10:22

"Jens Gyldenkærne Clausen" <jens@gyros.invalid> wrote in message

> [...]
> i tvivl.
>
> Vis noget af den kode du har og lad os prøve at rette den til.

Det er som et simpel stykke kode. Jeg har en indkøbskurv som jeg så forsøger
at beregne hvor meget vejer. Koden ser således ud:

For Each item in BagItems.childNodes
nVarenummer = item.getAttribute("Varenummer")
Antal = ""&item.GetAttribute("Qty")
Antal = Antal & item.text
strQ = "SELECT vagt FROM Katalog WHERE Varenummer=" & nVarenummer
Set hr = Conn.Execute (strQ)
nVaegt = Replace(hr("vagt"), ",", ".")
Vagtlin = ((nVaegt) * int(Antal))
Vagt = Vagt + Vagtlin