Billedgalleri - problematiske "fordoblinge~
Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 13-12-02 19:59

Jeg har lavet en hjemmeside med et fotogalleri. Det går helt fint, men når
jeg sætter tekst ind, fordobler den titlerne hver eneste gang, hvis jeg
giver teksten hyperlinks-adgang.

Med andre ord: billedgalleriet dannes -problemfrit. Jeg sætter tekst ind,
f.eks. : læs denne side også. Jeg sætter et hyperlink på teksten - resultat:
i FrontPage står teksten som den skal -ingen problemer her. Men i browseren
gentages den, således at der står to gange:

læs denne side også - og man kan ikke se det i html-visningen.

Serveren er en NT2000 server med IIS -og naturligvis FP-extensions -

En tilsvarende side ligger hos en anden udbyder - her benytter man sig af en
apache-server - og her er der intet problem (med dette, men med så meget
andet)

Kan det være en fejl på serveren hos udbyderen eller er det en fejl i
programmet? servicepakke 2 er indlæst, platform: windows xp -pro.

--
ahw

Fra : hcma

Dato : 13-12-02 21:30

"Arne H. Wilstrup" <karl@megetsmart.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Kan det være en fejl på serveren hos udbyderen eller er det en fejl i
> programmet? servicepakke 2 er indlæst, platform: windows xp -pro.

Hvis dobbeltteksten ligger på et web med Tiscali som udbyder, kan fejlen
ligge hos dem, da de har og har altid ahft problemer med FP serverext.
Jeg har 2 webs liggende hos Tiscali, men har dog aldrig oplevet denne type
"dobbelttekst"
m v h
HC

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 13-12-02 21:40

"hcma" <hcma@has.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ligge hos dem, da de har og har altid ahft problemer med FP serverext.
> Jeg har 2 webs liggende hos Tiscali, men har dog aldrig oplevet denne type

Ja, det ville også have været mit svar tidligere - men jeg kan konstatere at
netop den funktion fungerer upåklageligt hos Tiscali, hvor det samme site
ligger, hvorimod min nye udbyder, der benytter sig af W2K-server og IIS, har
problemer med netop den feature.

Men det er nu blevet løst ved at udbyderen har geninstalleret deres FP-ext.
igen - så nu resterer kun søgemaskineproblematikken, som p.t. ikke virker.

Til gengæld har du helt ret: Tiscali kan simpelthen ikke finde ud af,
hvilket ben de skal stå på i forhold til FP - de har altid haft problemer
med adgangen - og det skyldes formentlig at de er så sikkerhedsfikserede
(ikke altid med god grund), at de vil blokere for alt muligt - derfor har de
problemer. Man kan sagtens få dem til at lægge FP-ext. på en Windows server,
men så koster det en formue: de tager rask væk 5-6000 kr. årligt. Min nye
udbyder tilbyder mig både webhotel, ASP-adgang, PHP-adgang m.v. til 800 kr.
årligt.

En medarbejder hos Tiscali har fortalt mig at man er i overvejelsesfasen -og
tænker måske at få det serviceret ude i byen eller helt at nedlægge det.

Men det var altså ikke Tiscali denne gang - men tak for svaret.

--
ahw