Slingrefidus til campingvogn
Fra : Sune

Dato : 13-12-02 19:42

Hej gruppe
Var der nogen, der så den udsendelse på DK4 med Per Neslein, hvor de
testede en elektronisk antislinger ?
Den var rimelig effektiv, men jeg fik ikke fat i hvor man kunne få den
eller hvad den kostede.
Så nogen her udsendelsen og fik fat i oplysningerne ?

--
vh Sune
http://www.danmc.dk

Fra : Robin

Dato : 13-12-02 21:29

Hej

Jeg var også imponeret, hvis jeg havde en CV ville jeg helt sikker købe en ( har skiftet til AC).
Den hedder LEAS Anti schlingersystem, Elektronik i de tyske kataloger.
Den koster i Tyskland 725 Euro ( ca 5500kr), prisen lyder stor, men jeg er ikke i tvivl hvad jeg ville.
Har prøvet en stor slingertur på en tysk motervej, i en sammenfletning kom jeg i slinger og brugte 3-4 vognbaner til at rette den op. Et held at vi ikke væltede.
Ved den tur blev CV skæv, når den stod i vandret, var væggende 2 cm ude af lod. CV var under 1 år gammel, og denne skævhed var der ikke før.

Mvh Robin

Fra : Henrik

Dato : 14-12-02 00:22

Hej Sune m.fl.

Jeg så ikke udsendelsen på TV, men har lige kigget den på flg. link
http://www.dk4.dk/asx/natur/camping_nov_2002_100.asx

Den findes også i en bedre opløsning på
http://www.dk4.dk/asx/natur/camping_nov_2002_250.asx

Det kræver en rimelig forbindelse at se dette....

Det ser spændende ud, men hvorfor er det nu lige at slingrebremser ikke
længere findes på lastbiler? Fordi det i de fleste tilfælde gør skaden
større. Omend jeg må indrømme, at det så imponerende, og rigtigt ud på
skærmen - meeen..

Venligst
Henrik Morsing
(CV med alm. ALKO-antislinger)

Fra : PHK

Dato : 14-12-02 08:19

"Henrik" <oz5adx(fjern)@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det ser spændende ud, men hvorfor er det nu lige at slingrebremser ikke
> længere findes på lastbiler? Fordi det i de fleste tilfælde gør skaden
> større.

Nej - fordi de nærige vognmænd brugte slingerbremsen til at bremse vogntoget
ned med i stedet for fodbremsen. Så sparede de på deres egne bremser i
stedet for den lånte trailer.

--
_
|_|
| er (DK - Esbjerg)
- der svarer under det man svarer på

Fra : Jørgen Sørensen

Dato : 16-12-02 04:08

nej det med slingre bremse på lastbil der er problemmet at du kan bremse
hængeren uden at bremse forvognen og ved uøvet brug er dette farligt.
på cv aktiveres bremse på cv jo først ved bremsning af forvogn

--
Hilsen
Jørgen Sørensen

Hyundai 4 ever