Hjææælp....Silk er gået i barndom :-)
Fra : Pernille Scharff

Dato : 13-12-02 10:59

Gad vide hvad der er i luften, Silk er i hvert fald gået totalt tilbage til
sine killingemanerer!

Siden han blev kastreret i foråret har han været sådan lidt reserveret. Ikke
sur eller afvisende, bare ikke så meget "Maine Coon" som før. Efter at Choko
flyttede ind i august er han blevet meget mere glad og legesyg, men nu er
han virkelig gået tilbage til alle de mystiske ideer han havde som lille
killing for et år siden!

Først og fremmest er han blevet "skulderkat" igen. Man kan dårligt bøje sig
ned og kæle med ham før han hopper eller klatrer op og hænger på ens
skulder, hvor han så skal hænge og følge med i alting. Det var meget nemt da
han var lille, men 5-6 kg kat på skulderen er altså lidt rigeligt når man
laver noget andet samtidig *G*. Han er blevet så legesyg så man skulle tro
det var løgn.

Alt, ALT skal angribes og slås ihjel med vold og magt. Han pjatter rundt,
sidestepper, skyder ryg, laver tyk hale, mjaver "æv bæv, du kan ikke fange
mig" og lægger op til at lege med både de andre katte og os. Allersjovest er
det selvfølgelig når vi leger med i den vilde Maine Coon-jagt gennem hele
lejligheden. Silk farer afsted og er faaarlig, kigger sig tilbage for at
checke at vi er med, og så skal vi "slås" i hængekøjen på kradsetræet eller
oppe i sengen. Efter lidt moslen (mens Silk storspinder) farer han afsted
igen, og så er det ind under sofaen, så man må lægge sig på gulvet og fægte
med en arm under sofaen mens Silk "angriber" (uden overhovedet at være
voldsom). Ud igen og afsted mod et nyt "helle" og sådan kan han blive ved i
laaang tid.... Er han så endelig færdig med at knokle rundt finder han et
sted at lægge sig i en totalt sygelig sovestilling, helst et sted hvor han
kan holde øje med alt og alle.

Går man på badeværelset skal han have vand fra hanen, og går man i køkkenet
hænger han i ens bukser for at få en smagsprøve. Han er også blevet mere
kælen igen, specielt skal han have gnubbet sine kinder eller have nulret
tæer.

Det er sjovt at se ham være så glad og pjattet, nu vi havde vænnet os til at
han var mere reserveret Jeg tror det er en kombination af at have fået
en Coon at lege med og så alderen...

/Pernille (og skulderkatten Silk, pyh...)

Fra : Hanne Dahl

Dato : 13-12-02 11:25

Hej Pernille .
Nyd det *G*
Jeg har 11 kilo som vil være med. Jaaa.... du kunne måske have skrevet om
Jens. Hvis altså lige at Jens have en Hale *GG*
Også sidder din om halsen ,ham her vil være på armen .Endnu værre.Suk!!
Hjertlig Hilsen Hanne Dahl

--
von Fribergs Norske Skovkatte
http://hjem.get2net.dk/vonfriberg/

Pernille Scharff <nospam2@brunholm-scharff.dk> skrev i

Fra : Britt Johannesen

Dato : 13-12-02 11:31

He,he, he Det lyder præcis som Montys daglige rutine :) Han vejer bare 7
kilo nu.... SUK - heldigvis går det mest ud over kærsten *gg*
Går Silk også og brokker sig højlydt ?

Coon hilsner
Britt

Fra : Pernille Scharff

Dato : 13-12-02 11:48

Hej Britt,

> Går Silk også og brokker sig højlydt ?

Selvfølgelig - og fortrinsvis når vi ikke har en chance for at finde ud af
hvorfor han brokker sig... Og Choko har boet sammen med en siameser, så hun
går og siameser-bræger det meste af dagen

/Pernille

Fra : Britt Johannesen

Dato : 13-12-02 11:49

Hejsa Pernille

Ahhh, et dejligt kor :)
Vi har julesang året rundt herhjemme *g*

Jeg tror jeg har regnet Monty lidt ud - det handler en del om mad !
Du skulle have hørt ham i går, da vi var ved at gå i seng og Monty madskål
var næsten tom..... HULK

Britt

Fra : Pernille Scharff

Dato : 13-12-02 12:58

> Jeg tror jeg har regnet Monty lidt ud - det handler en del om mad !
> Du skulle have hørt ham i går, da vi var ved at gå i seng og Monty madskål
> var næsten tom..... HULK

*LOL* nårh, han var sikkert lige på nippet til at dø, for hankastrater har
jo næsten aldrig en lille "kuffert" *G*

/Pernille

Fra : Britt Johannesen

Dato : 13-12-02 13:05

Jeg tror det er tanken om en nat uden mad der ryster dem - ikke sulten :)

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 14-12-02 14:48

Og Choko har boet sammen med en siameser, så hun
> går og siameser-bræger det meste af dagen

Ja ja, giv bare ham skylden
Maine Coon'er snakker da, det er helt normalt *GGG*

....men okay, de lærer jo noder og unoder af hinanden, så ....

Fra : Leyna

Dato : 13-12-02 23:46

On Fri, 13 Dec 2002 10:58:59 +0100, "Pernille Scharff"
<nospam2@brunholm-scharff.dk> wrote:

>Det er sjovt at se ham være så glad og pjattet, nu vi havde vænnet os til at
>han var mere reserveret Jeg tror det er en kombination af at have fået
>en Coon at lege med og så alderen...

Dejligt at høre at kattene skifter sind. Mine gider ikke rigtigt at
lege, hverken med mig eller hunden, men Popsie har dog meget sjov hvis
hun har fanget en mus. Jeg er dog ikke udelt begejstret for at finde
døde mus rundt omkring i huset, men det er Popsie nu ret ligeglad med!

--
Leyna
http://www.big-girls.dk