hundesygeforsikring ?
Fra : Punish the deed not ~

Dato : 13-12-02 16:49

Det kunne være intersant at høre hvilke sygeforsikringer folk har
herinde ? Jeg har Provianzial som bliver lavet om til nytår og
væsentligt foringet , så man kun får dækket 80 % af skaderne + man
skal betale selvrissiko og den årlige præmie hæves væsentligt og der
bliver sat begrænsninger på mange former for behandlinger . Dog har de
stadig noget positivt nemlig at forsikringen dækker hele hundens liv
og ikke kun til den er 10år som jeg lige har hørt i topdanmark + at
topdanmark ikke dækker røngtenbilleder og tænder ,så den er da endnu
værre end provianzial .

Men har andre, forsikringer der dækker hele hundens liv ? og som også
dækker i weekender ? og dækker regningen 100% , hvad er priser og
selvrissiko ? og hvad dækker de og hvad dækker de ikke ?

If you talk with the animals, they will talk with you and you will know each
other.
If you do not talk to them, you will not know them, and what you do not know
you will fear.
What one fears, one destroys.
Chief Dan George

Fra : Kim Vestergaard Horn~

Dato : 16-12-02 08:28

Hej PDNB

Jeg har ikke nogen sygeforsikring! Som jeg tidligere har nævnt her og i
kattenyhedsgruppen så tror jeg ikke på at det er nogen givtig investering!

Mvh
Kim

Fra : bettina

Dato : 16-12-02 09:42

"Kim Vestergaard Hornbech" <kvho97@hum.auc.dk> wrote in message

> [...]
> kattenyhedsgruppen så tror jeg ikke på at det er nogen givtig investering!

Hmm, det må man da håbe for dig du så har ret i. eller at du i hvert fald så
har råd til at investere de mange penge det kan koste, HVIS dine dyr en dag
skulle gå hen og blive syge.

Jeg har forsikring i Tryg nu, men har før haft i TopDanmark og har været
glimrende tilfreds med begge. Jeg har haft mine hunde forsikret i alle de 12
år jeg har haft hunde og jeg skal da lige love for det har været en god
investering.
Min første hund kostede mig 10.000 i dyrlægeregninger det første år af
hendes levetid. Da både min mand og jeg var på bistand dengang havde
alternativet til en forsikring helt klart været aflivning. (at det så endte
med det aligevel er en helt anden historie, der ikke har noget med penge at
gøre).

Mit råd til Punish må helt klart være: lad VÆRE med at vælge den billigste.
Jeg synes vi har hørt mange skrækhistorier herinde om forsikringer der
bliver opsagt så snart selskabet får en regning...og så er hunden blevet for
gammel til at kunne blive genforsikret andre steder.
Mange steder kan de dog kræve, at du har andre forsikringer i selskabet for
at kunne tegne en hundeforsikring. Min teori er, at det sjældent kan betale
sig for selskabet. Der skal ikke mange dyrlægebesøg til, før den er tjent
hjem adskillige gange.

Bettina

Fra : Kim Vestergaard Horn~

Dato : 16-12-02 10:12

Hej Bettina

Jamen foreløbigt har det været en fed forretning at undværer sygeforsikringen -
for mig, mine forældre og en del andre mennekser jeg har talt med! I øvrigt kan
jeg berolige dig med at dyrerne vil blive behandlet hvis behovet skulle opstå.

Mvh
Kim

Fra : x Vuf x

Dato : 16-12-02 11:01

Mon, 16 Dec 2002 10:11:46 +0100, Kim Vestergaard Hornbech wrote:

> [...]
>jeg berolige dig med at dyrerne vil blive behandlet hvis behovet skulle opstå.

Sygeforsikringen dækker heller ikke kejsersnit f.eks., hvilket jeg lige har
måttet ty til 7.dec., altså en lørdag eftermiddag!
Regningen bli'r nok på ca. kr.8000,-.

--
Mvh Sonja http//:www.sonpet.com nospam@sonpet.com

Papillon. 9 piger og 3 drenge. Tricolour, hvid/zobel og hvid/rød.
De er fra 3 kuld. Bare dejlige og yndige alle til hobe!

Fra : Punish the deed not ~

Dato : 16-12-02 12:05

On Mon, 16 Dec 2002 11:00:36 +0100, x Vuf x <nospam@sonpet.com> wrotd:

>Sygeforsikringen dækker heller ikke kejsersnit f.eks., hvilket jeg lige har
>måttet ty til 7.dec., altså en lørdag eftermiddag!
>Regningen bli'r nok på ca. kr.8000,-.

,,,,,,,,,,,,,,,Min første hunds mor fik også kejsersnit til 8000 så
det er ikke altid helt billigt at avle hvalpe åbenbart, de solgte kun
en hvalp og det var til mig og de beholdt den anden så var de 8000
tjent ind igen , men de tjente da ikke noget på det .

Fra : x Vuf x

Dato : 16-12-02 12:12

Mon, 16 Dec 2002 12:05:08 +0100, Punish the deed not the breed wrote:
> [...]

>en hvalp og det var til mig og de beholdt den anden så var de 8000
>tjent ind igen , men de tjente da ikke noget på det .

Nu ta'r jeg kun 4500,- for mine hvalpe, så det er en endnu større
tabsforretning! Nej man kan ikke spinde guld som hobbyopdrætter,
og det er hårdt arbejde, men det er dejligt også.

Fra : Kim Vestergaard Horn~

Dato : 16-12-02 14:06

Sandt at sige tror jeg ikke der er nogen der spinder guld på hundeopdræt, og hvis de
gør, tror jeg ikke jeg er interesseret at at købe hund af dem. Det skal ikke være
penge der driver værket ....

Kim

Fra : Punish the deed not ~

Dato : 16-12-02 12:05

On Mon, 16 Dec 2002 09:41:50 +0100, "bettina" <bep@bep.dk> wrotd:

> [...]
>sig for selskabet. Der skal ikke mange dyrlægebesøg til, før den er tjent

,,,,,,,,,,,,,,enig men hvor lang tid af hundens liv dækker tryg ?
prisen "den årlige præmie" er jeg ligeglad med, bare forsikringen er
god , men jeg må vel prøve at ringe lidt mere rundt , syntes bare at
der er mange der stopper når hunden er 10 år og det er jo der man
pludselig kan få meget brug for den .

Fra : bettina

Dato : 17-12-02 09:12

"Punish the deed not the breed" <nobody@home.com> wrote in message

> [...]
> god , men jeg må vel prøve at ringe lidt mere rundt , syntes bare at
> der er mange der stopper når hunden er 10 år og det er jo der man

hmm...jeg mener den stopper ved 10 år, men jeg er ikke helt sikker.

Fra : Punish the deed not ~

Dato : 16-12-02 12:05

On Mon, 16 Dec 2002 08:27:51 +0100, Kim Vestergaard Hornbech
<kvho97@hum.auc.dk> wrotd:

> [...]
>kattenyhedsgruppen så tror jeg ikke på at det er nogen givtig investering!

,,,,,,,,,,,,,det kommer så an på hvor uheldig man er ! jeg kan love
dig for at det var en givtig investering for mig med min forige hund
"desværre"men han fik den bedste behandling og dyre indlæggelser i
weekenderne osv, lige til de ikke kunne gøre mere , så jeg vil sige at
det var meget givtigt hvis jeg ikke havde haft forsikringen så havde
det ikke kun været mig og min hund der var ked af dyrlægebesøgene ,
men også min pengepung

Fra : Kim Vestergaard Horn~

Dato : 16-12-02 14:11

Hej PDNB

Jeg vil på ingen måde afvise at jeg eller min øvrige emperi har været heldig,
men du kan være ganske sikker på at forsikringsselskaberne _ikke_ sætter penge
til ved at udbyde sygeforsikringer!

Fra : Schiøtt

Dato : 08-01-03 08:29

Hej NG!
Bedre sent end aldrig. Jeg fik lige læst denne tråd og ville da lige give
mit besyv med.
Min hund er sygekasseforsikret i Alm. Brand Provinsforsikring, og jeg mener
bestemt at den dækker hele hans liv.
Den årlige præmie(2002), bestående af Lovpligtig ansvarsforsikring og
hundesygekasse er 1.061,50 kr. og selvrisikoen udgør 659,00 kr.
Denne forsikring dækker også ekstra udgifter ved søn- og
helligdagskonsultation.

Med Venlig Hilsen

Tina Schiøtt

Fra : Punish the deed not ~

Dato : 09-01-03 08:57

On Wed, 8 Jan 2003 08:28:54 +0100, "Schiøtt" <schiott@fakse.dk> wrotd:

> [...]
>hundesygekasse er 1.061,50 kr. og selvrisikoen udgør 659,00 kr.
>Denne forsikring dækker også ekstra udgifter ved søn- og

,,,,,,,,,,,tak men nu må jeg jo se om jeg kan skifte nu eller om jeg
skal vente et år endnu fordi det er over nytår , men ellers har jeg da
et helt år at finde et nyt i