Vaccination mod hjerte/lunge orm
Fra : Jo-Ann Nielsen

Dato : 13-12-02 14:27

Hejsa !

Jeg ville høre om der måske var nogle her som ved hvor man kan købe
vaccination mod hjerte og også gerne lungeorm. Man kan ikke købe det i
Danmark, eller få en sådan vaccination ved sig dyrlæge (ihvertfald ikke hvad
jeg ved af). Har hørt rygter om det kan købes i Frankrig, og vist nok også i
tyskland ? Men ved nogle noget mere præcis ??

Mvh

Jo-Ann

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 13-12-02 14:26

"Jo-Ann Nielsen" <joann@rhodesian-ridgeback.dk> writes:

> [...]
> jeg ved af). Har hørt rygter om det kan købes i Frankrig, og vist nok også i
> tyskland ? Men ved nogle noget mere præcis ??

Hvis den ikke kan koebes i Danmark er der nok en grund til det. Maaske
er det fordi der er for mange/alvorlige bivirkninger ved det.Maaske er
det "bare" fordi den slet ikke virker efter hensigten. Taenk lige over
det, inden du koeber en tvivlsom vaccination over nettet.

Mvh Trine

http://www.usenet.dk
http://www.triane.dk, juletræer, dekorationsmateriale og julebutik

Fra : Jo-Ann Nielsen

Dato : 13-12-02 17:08

Hej Trine !

Jeg ved intet om vaccinen, og har heller ikke tænkt mig at købe den.

Jeg har dog solgt en hvalp til en dejlig familie som bor i et utrolig
naturskønt område, men med det kommer desværre så også at der er mange ræve.
Rævene besøger bla. i deres have, og deres dejlige "lille" hvalp snuser så
til det, og får derved hjerte-/lungeorm. Han har været meget syg af det, og
behandlingen er temmelig voldsom og langvarig. Nu vil de så gerne hører om
muligeheden for vaccination, og selvom den evt. har nogle bivirkninger, så
er de måske at foretrække fremfor at han skal hele denne tur igennem igen ?

Heldigvis er han nu i bedre, og bliver gladere og friskere dag for dag !!

Mvh

Jo-Ann

Fra : JBH

Dato : 13-12-02 21:57

Jo-Ann Nielsen <joann@rhodesian-ridgeback.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:atd0gq$8ha$1@sunsite.dk...
> [...]
?

> Heldigvis er han nu i bedre, og bliver gladere og friskere dag for dag !!

Hej. Jo-Ann

Hvad er symptomerne på hjerte/lungeorm ?

mvh
JBH

Fra : Carina Enevoldsen

Dato : 13-12-02 16:22

Hej

Man skal passe meget på med den vacination, bl.a collier og aussier er meget
følsomme over for nogle af vacinerne og det har resulteret i flere dødsfald.
Der har været skrevet en del om det på nettet, og også i udenlandske
mailinglister, men kan desværre ikke huske hvilke produkter det drejer sig
om.
/Carina

Fra : Mari

Dato : 14-12-02 01:26

"Jo-Ann Nielsen" <joann@rhodesian-ridgeback.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa !
>
> Jeg ville høre om der måske var nogle her som ved hvor man kan købe
> vaccination mod hjerte og også gerne lungeorm.

Den franske lungeorm hedder også "Angiostrongylus vasorum ", hvis du
vil søge videre efter info. Snegle er såkaldte mellemværter
for den franske lungeorm, og det er fra ekskrementer, de "opsamler" ormene.
Færdes man steder, hvor smitten er meget koncentreret - f.eks. i
Bernstorffsparken,
så kan blot forestille sig, hvor mange hunde, der efterlader ekskrementer
hver dag
og hvor store mængder der så er koncentreret sådanne steder - så tegner der
sig et tydeligere billede af, hvorfor det er så vigtigt at samle op, også
i "naturlige" omgivelser.

En anden hjerteorm "Dirofilaria immitis", som er fundet i Danmark - er ikke
almindelig på vore breddegrader - men længere nede i Europa (temperaturen).
Den smitter med myg som mellemværter. Når vores hunde får den, så kan
den være smittet på en ferietur til syden.

Andre orm smitter bl.a. med lopper som mellemværter........ så måske skulle
man
hellere forebygge mellemværternes muligheder for spredning af smitte, end
vente på at hunden er smittet - for så at behandle.

Mari

Fra : Jo-Ann Nielsen

Dato : 15-12-02 20:17

Hej Mari !

Mange tak for alle oplysningerne ! Vil fluks give dem videre så de måske har
noget mere at "søge på"

Mvh

Jo-Ann