Lan-gaming stadig et problem
Fra : Hans Christian Johan~

Dato : 13-12-02 12:54

Hej igen, prøver lige at lave et nyt indlæg, da folk måske overser det
gamle...
Fortsat fra sidst:
ok;
efter at have fjernet IPX virker LAN ikke længere, så det må være ved TCP/IP
det er galt et sted.
De kan stadig ikke pinge hinanden - hverken hvis man skriver ping <dns-navn>
eller ping <ip>, hvilket er en smule sært. De burde til enhver tid jo kunne
pinge hinanden hvis bare netværket virkede?
De kan begge gå på internettet, men deres ip'er er forskellige (den ene har
131..x.x.x, den anden har 80.x.x.x.)
hilfe.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 13-12-02 13:01

Hans Christian Johansen wrote:
> De kan begge gå på internettet, men deres ip'er er forskellige (den
> ene har 131..x.x.x, den anden har 80.x.x.x.) hilfe.

Ligger de i samme subnet?
- | | - Arbejdsgruppe?

/Mikael

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 13-12-02 13:11

Mikael Nørrelund Andersen wrote:
> Ligger de i samme subnet?
> - | | - Arbejdsgruppe?

Jeg kan se i den anden tråd, at du ikke helt er klar over hvad det er.

Kør ipconfig på begge maskiner og skriv IP-adresserne og
subnet til os.

Hvad har du pt. installeret og hvad virker.

Jeg vil under alle omstændigheder mene, at en router vil
afhjælpe dit problem. Se evt. priser på www.edbpriser.dk,
der findes endda routere med indbygget 4 ports switch til
ca. 500kr.

/Mikael

Fra : Hans Christian Johan~

Dato : 13-12-02 13:12

Yes subnetmask er den samme og arbejdgruppen den samme.
WindowsXP er jo noget skrammel på dette område, men det SKAL kunne lade sig
gøre!

"Mikael Nørrelund Andersen" <noerrelund@removespamfilterpc.dk> skrev i en
meddelelse news:3df9cbea$0$47057$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

Fra : Stig Meyer Jensen

Dato : 13-12-02 13:48

"Hans Christian Johansen" <hans@johansen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Yes subnetmask er den samme og arbejdgruppen den samme.
> WindowsXP er jo noget skrammel på dette område, men det SKAL kunne lade sig
> gøre!

Subnet maske og subnet er ikke det samme hvis du maskiner er i samme subnet
hedder de fx. begge 192.168.1.x eller 80.198.211.x.

Ud fra hvad jeg har læst er dine maskiner ikke i samme subnet - se
http://cubus.adsl.dk/ hvor der er en måde, hvopå du kan tildele maskinerne en
ekstra c-klasse ip adresse, så de 2 maskiner er i samme subnet og stadig kan gå
på nettet.

--

Stig Meyer Jensen
stig@mine_3_initialer.dk (Ja, erstat selv...du kan godt)

Fra : Stig Meyer Jensen

Dato : 13-12-02 13:51

"Stig Meyer Jensen" <stig@mine_3_initialer.dk> skrev i en meddelelse

> "Hans Christian Johansen" <hans@johansen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
>
> Subnet maske og subnet er ikke det samme hvis du maskiner er i samme subnet
> hedder de fx. begge 192.168.1.x eller 80.198.211.x.

Direkte link:
http://cubus.adsl.dk/elteknik/netvaerk/multi_ip.php