Optisk Thrust USB Email-mouse
Fra : Kinajumjum

Dato : 13-12-02 19:23

Jeg har købt en optisk Thrust 250S USB "Email"-mouse, men har haft
problemer med den siden jeg installede den.

Problemet er flg: Når man har brugt/bevæget musen, begynder markøren at
"flimre", rykker i små vandrette hug 4-5 gange i sekundet.
I starten troede jeg at jeg kunne leve med det, men nu er det til stor
gene.

Jeg har installeret medfølgende software og drivere, og også
afinstalleret igen, for at se om det var her problemet lå.

Jeg har endvidere haft den med i forreteningen, og efter lange
diskussioner og 4-5 dages ventetid fået den byttet til en tilsvarende
(den sidste i butikken).

-- kommer hjem, pakker ud, og problemet er præcis det samme.

Har også prøvet at fjerne HID-drivere, og geninstallere. Intet hjælper.

Nogen gode forslag? Anyone? HVAD som helst?

http://www.kandu.dk/

Fra : Lasse Kjærsgaard

Dato : 13-12-02 21:20

> Nogen gode forslag? Anyone? HVAD som helst?

Hejsa

Jeg vil tro det er underlaget til din mus den er gal med. Prøv med en anden
musemåtte, helst ikke noget der er blankt.

MVH
Lasse Kjærsgaard

---

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 14-12-02 02:09

"Kinajumjum" <Kinajumjum.news@kandu.dk> skrev

> [...]
> "flimre", rykker i små vandrette hug 4-5 gange i sekundet.
> I starten troede jeg at jeg kunne leve med det, men nu er det til stor

Det er med stor sandsynlighed ikke musen, der fejler noget men derimod
en af følgende muligheder:

1. Hvis trådløs: Noget forstyrrer musen - fx din skærm eller andet
elektronisk materiel.
2. Dit underlag - du bruger måske en for glat og ensfarvet overflade.
3. Den optiske sensor forstyrres af dit computerbord. Fx kan de optiske
Logitech-mus jeg har prøvet ikke lide at køre på et computerbord, hvor
der under den 3 cm tykke træbordplade er er monteret en 5 mm. tyk
jernplade.

Prøv dig lidt frem med forskellige underlag - læg evt. en tyk bog under
musen, og brug den som musemåtte og se om det ændrer noget.

mvh
Peter