Samarbejde ang. server!
Fra : Joachim

Dato : 13-12-02 18:32

Jeg undskylder, hvis dette ikke er den rigtige nyhedsgruppe.

Vi er en flok unge drenge, der spiller det meget populære spil,
Counter-Strike. Vi mangler en server, hvor vi kan øve og spille mere
seriøst. Vi vil yde reklame på vores website og de steder, hvor vi kan komme
til det.

Mvh. Joachim!

Fra : *Rion*

Dato : 14-12-02 02:31

"Joachim" <2064020m001@mail1.stofanet.dk> wrote in message

> Jeg undskylder, hvis dette ikke er den rigtige nyhedsgruppe.

Du har ret i, at det ikke er rigtige gruppe, men lad os da gøre det til
rigtig gruppe!

> Vi er en flok unge drenge, der spiller det meget populære spil,
> Counter-Strike. Vi mangler en server, hvor vi kan øve og spille mere
seriøst.

Boomtown er jo et godt valg. selvfølgelig koster det lidt grunker, med
mindre man vil vente på at der bliver basic member plads ledig på deres
servere.
Er der ingen af jer, der har en gammel maskine (Pentium 133Mhz eller bedre)
Hvis ikke så gå hen på den lokale losseplads og find lidt dele hist og her.
Når i har fået samlet en maskine, installerer i en eller anden form for
linux (læs: vælg selv) Installer en minimums installation, i behøver ikke
GUI og andet fancy. gå ind på www.counter-strike.net eller www.boomtown.net
og find linux server filerne til Halflife og CS. Installer dem på maskinen,
og i har jeres helt egen server!

En gammel maskine virker ypperligt som CS server, (har selv en P166 som CS
server) den skal ikke generere grafik kun tekst! Hvis du ikke kender noget
som helst til linux, så fortvivl ikke, det gjorde jeg heller ikke! Linux er
let nok, at installere, jeg anbefaler mandrake da jeg finder den enkel at
arbejde med. Linux installationen går næsten af sig selv nu om dage, ikke
meget anderledes end windows - bare bedre. Bladet Privat Computer har
skrevet en artikel om at sætte en linux CS server op:
http://www.itsvar.dk/articles/article.aspx?id=4107

Ved at gøre ovenstående har i jeres helt egen server, som i bestemmer over!
Den kan både bruges til lan og internet!
Klø på og husk selvgjort er velgjort!

Mvh
*Rion*