PS/2 og Mac-stik?!?
Fra : Thomas Simonsen

Dato : 13-12-02 17:10

Hey.

Jeg har fået en Wacom tegne-plade, som en bekendt har haft siddende på en
Mac. Den har et lille, rundt stik, der umiddelbart ligner et alm. PS/2 stik
(mus / tastatur), MEN:

- Den lille "plastic-fætter" inde i stikket sidder anderledes, og
- Mac-stikket har kun 4 metal-ben, mod PS/2 stiks normale 6.

Det ser umiddelbart ud som om jeg kan få det i min PC, hvis jeg brækker den
lille plastic-javert af... Men vil det mon nytte?

Eller kan man få en "Ukendt-Mac-stik til PS/2"-adapter? Og hvad skulle den i
så fald hedde?

Det ville jo være skønt at kunne tegne med en rigtig tegneplade

På forhånd tak...

Thomas Simonsen.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 16-12-02 11:30

In article <3dfa05eb$0$1786$ba624c82@nntp03.dk.telia.net>,
thomas@oxymorons.dk says...
> Eller kan man få en "Ukendt-Mac-stik til PS/2"-adapter? Og hvad skulle den i
> så fald hedde?

Det kan man sikkert godt, men det vil stadig ikke virke. MAC og PS/2
anvender ikke samme standarder...

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen