Dansk tid
Fra : MZH

Dato : 13-12-02 00:17

Jeg har lavet en funktion, som viser klokken i Danmark (i Flash 5).

Til det bruger jeg Flash's UTC-funktioner, og så burde alt jo være i
skønneste orden, uanset hvor i verden brugeren befinder sig.

Nu har jeg imidlertid opdaget, at uret er kommet en time foran -
sikkert fordi vi er skiftet til vintertid...?

Derfor er mit spørgsmål: Er der en fejlsikker måde at udregne tiden i
Danmark? Eller er jeg tvunget til at indbygge en funktion der regner
ud, om det er sommer- eller vintertid?

Mvh. Mikkel

Min nuværende funktion ser således ud:

-------------------
mydate = new Date();
if (mydate.getUTCHours() >= 22) {
hours = (mydate.getUTCHours()) - 22;
} else {
hours = (mydate.getUTCHours() + 2) ;
}
minutes = mydate.getUTCMinutes();
seconds = mydate.getUTCSeconds();
if (hours < 10 ) {
printhours = "0" + hours;
} else {
printhours = hours;
}
if (minutes < 10 ) {
printminutes = "0" + minutes;
} else {
printminutes = minutes;
}
if (seconds < 10 ) {
printseconds = "0" + seconds;
} else {
printseconds = seconds;
}
time = printhours + " : " + printminutes + " : " + printseconds;