Støj på lydkort......
Fra : TexasFlood

Dato : 13-12-02 00:16

Min P4 1800 MHz maskine laver støj på lydkortudgangen.
Støjen høres tydeligt når man flytter musen eller at harddisk hovederne
kører frem og tilbage.
Støjen bliver mindsket meget hvis jeg holder museknappen nede.

Hvad kan man gøre for atkomme støjen til livs ?

MVH

TF :0)

Fra : Andreas Jeppesen

Dato : 13-12-02 00:33

"TexasFlood" <stevie@--nospam--tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> Støjen bliver mindsket meget hvis jeg holder museknappen nede.
>
> Hvad kan man gøre for atkomme støjen til livs ?

Onboard lydkort ? Køb et billigt SB 128 PCI og smæk det i istedet..

--
Andreas Jeppesen

Fra : TexasFlood

Dato : 14-12-02 00:07

Nej det er skam et prof lydkort til 3800.- men jeg tror fejlen ligger på mit
motherboard.
Muligvis et jordingsproblem...

MVH

TF :0)

Fra : JS

Dato : 13-12-02 00:37

"TexasFlood" <stevie@--nospam--tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Støjen bliver mindsket meget hvis jeg holder museknappen nede.
>
> Hvad kan man gøre for atkomme støjen til livs ?

Hvis lydkortet er et indstikskort (altså ikke onboard) kan det måske hjælpe
at flytte kortet til det fjerneste pci-slot væk fra processoren,
grafikkortet og andet. Kabelføringen inde i kabinettet kan også have
betydning. Ellers er der nok kun at købe et bedre lydkort. Netop hvor godt
analogdelen er lavet (skærmet) er ofte forskellen på gode og simple lydkort.

mvh/JS

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 13-12-02 12:23

In article <3df918a9$0$71718$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, stevie@--
nospam--tdcadsl.dk says...
> Hvad kan man gøre for atkomme støjen til livs ?

Sluk for indgangene, hvis du ikke skal bruge dem.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Johannes Laxafoss

Dato : 14-12-02 16:21

2 ting.

1: Sæt lydkortet i din PCI master slot. Det fremgår af din MB guide hvilken
en der er master.

2: Sæt PCI master delay transaction til i bios'en. Jeg havde præcis samme
problem, da jeg begyndte at køre RAID. Der er også nogle andre "wait states"
etc. du kan slå til i bios'en. Men hvis du slår dem allesammen til går det
ud over ydelsen. PCI Master delay har ikke påvirket ydelsen på mit system.

Mvh Johannes