Geforce 4 mx 440 TVOUT problemer
Fra : Benny [8600\)

Dato : 13-12-02 00:10

Jeg har nu forsøgt med 3 kort på 3 forskellige pc'er, på at få tvout til at
virke, men i tvtool får jeg denne fejlmeddelse.
tvtool was unable to detect a tv chip on you card, please have a look in FAQ
to solve this problem.
Problemet er bare at FAQ er på Tysk.
Nvidia hjælper heller ikke meget, jeg mangler en bjælke i instillinger -
advanceret, så jeg ikke kan clone skærmene.
men lige så snart jeg sætter det gamle Geforce 2 i maskinen kører det bare.
jeg bruger de sidste nye driver, og tvtool 6,8
Hvad gør jeg galt, jeg nægter at tro at jeg har 3 defekte kort, fra 3
forskellige leverandøre ?

Benny

Fra : Camain

Dato : 13-12-02 07:06

Tvtool faq på engelsk = http://tvtool.info/index_e.htm

Geforce4 mx kortene bruger en tvchip fra Nvidia, dette firma vil ikke ud med
opbygningen af dhippen og derfor har JB ikke mulighed for at ændre tvtool
til at understøtte Nvidia's chip.
Han siger dog også at der findes nogle mx 460 kort der bruger en chip der er
understøttet.

Så du har skam ikke 3 defekte kort, du har bare 3 kort fra en producent der
har valgt at bruge billige komponenter.

Go' weekend

Jesper B.

Fra : Benny [8600\)

Dato : 13-12-02 16:05

Hvad kan man så bruge til tvouten ?
Det virker da ikke særlig betrykkende at lave tvout som ikke virker, så
noget må man da kunne bruge ?

Benny

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 13-12-02 17:47

Benny [8600) skrev:
> Hvad kan man så bruge til tvouten ?

Nvidias drivere. Hvilket OS? Fremgangsmåden er lidt forskellig
under w2k og xp.

mvh
Jeppe Seidelin Dam