XP genstarter pludselig!
Fra : elo2002

Dato : 13-12-02 00:03

Jeg har bygget en "ny" PCèr for et par mdr, computeren virker ok, igen
fejl eller blå skærm osv, kun at den pludselig genstarter en gang
imellem og nogle gange ofter!

Jeg har prøvet at gøre alt (fjernet alt hardware, IRQ/DMA, ingen
konflikter i kontrol panel,prøvet geninstallering af lydkort/netkort,
osv, opdatering til XP servicepakke 1, en massse andre opdateringer).

Checket bios setup, køler på cpu (den sidder perfekt), varme grader på
cpu/kabinet også perfekt.
Grafikkort ok/lydkort ok..

Ram er sat til "Automatic by SPD", så den selv sætter rammen op.

Bushastighed/cpu core FRQ osv er sat til "automatic", og stemmer overens
med det, det skal være altså 1.8 mhz osv.

ingen spil installeret...

Systemet er scannet for virus med diverse virus-programmer full version
(Norton 2002 / pc-cillian 2002!, og er opdateret til nyeste
virus-liste).

Virus programmer er fjernet fra efter at jeg har scannet, fordi de
bruger for meget resourcer!

Downloader ikke noget som-helst fra internettet,pga af virus.

Ganske få programmer er installeret på systemet.

alle programmer er originale inkluderet XP!

Det eneste jeg mistænker, eller retter sagt hvor der evt. kunne være et
problem, må være enten kabinettet, fordi det levere kun lige under 1A.

5V+ "standby lead (+5VSB).

Der ydes ikke nok strøm til at mit kabinet kan levere 12V, derfor har
jeg fra starten købt et ASUS bundkort, hvor den har et ekstra stik de
såkaldte "ASUS EZ Plug" stik, det er et såkaldt stik intregeret på
bundkortet, så det er muligt at brugre et 12V STIK fra strømforsyningen,
udover den normale hvide store stik der bruger til at strømføde
bundkortet..

Problemet sker ofte når jeg bruger USB midiinterfacet "MIDISPORT 2X2",
og kobler et musik keyboard til midiinterfacet, så måske trækker jeg for
meget strøm allerede der, derfor genstarter den måske ?

Det kunne være netkortet, men jeg ser ikke nogle problemer her
overhovedet, måske lydkortet "Terratec EWX 24/96 ?

Gode råde ønskes!!

Mit system:

Asus P4B266 Bundkort (4 USB 2.0 / 2 USB 1.0, C-MEDIA lydkort på
bundkort.)

Intel 845D chipset (Brookdale), Northbridge /South bridge.

Intel P4 Northwood 1.8 mhz

Creative Nvidia Geforce TI4200 4xagp.

Terratec EWX 24/96 pci lydkort.

Kingston 256MB Value ram 266 DDR PC2100

IBM 80GB 7200 RPM Hardisk ultra ata100 (2 NTFS partioner)

Aopen 52x cdrom

Lite-on 40X12X48 brænder (intern).

Logitec optical mus.

http://www.kandu.dk/

Fra : Benny [8600\)

Dato : 13-12-02 00:23

Fejlen kan ligge mange steder.
en lille løs forbindelse i strømkablet fra tænd sluk knappen, har jeg engang
selv oplevet, defekt strømforsyning, defekt bundkort, ovs.
Mit råd er at smide den tilbage til leverandøren, med krav om gennemtest.
Hvis det er en selvbygger, bliver du nødt til at skifte dele, indtil du
fanger den.
Du kan være heldig at fange den med SiSoftware Sandra, men sansynligheden er
ikke stor.
Held og lykke.

Benny.

Fra : Jørgen vorre

Dato : 13-12-02 06:30

Hvis det er strømforsyningen, så prøv at spille medal of honer eller quake 3
,hvis du har en af de spil.
hvis computeren så fryser og der efter genstarter, er jeg næsten sikker på
det er strømforsyningen.
Jørgen

Fra : Anders Berg

Dato : 13-12-02 11:13

Har haft samme problem. Der var det PSU'en den var gal med. Efter jeg
skiftede den virkede det. Så det ville jeg starte med hvis jeg var dig.

Mvh. Anders