Max input...
Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 05-03-01 18:09

Hejsa!

Er det muligt at definere, at man højst skal kunne indtaste 131 tegn
på siden her?

http://sms.fergusons.dk/

--
venligst
/Lasse

http://ip.fergusons.dk/ - se din IP - også gennem proxies.

Fra : Rune G.

Dato : 05-03-01 18:19

> Hejsa!
>
> Er det muligt at definere, at man højst skal kunne indtaste 131 tegn
> på siden her?

Nej, hvor ærgeligt. Det er ligepræcis én af de sider, det ikke kan lade
sig gøre på!!

Du kan ikke bestemme en max-værdi med mindre, du laver feltet om til et
et-linjes tekstfelt. Du kunne evt. lave et script, der kontrollerede det
indtastede inden det blev submittet eller bare submittede en substring
(så det overskydende blev klippet væk).

Hilsen.

Rune

--
"Vi danser, vi kysser, vi knuser, vi kanøfler og går glade hjem, okay?"
- Hades, konge af underverdenen

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 05-03-01 18:29

Rune G. skrev:

>Du kan ikke bestemme en max-værdi med mindre, du laver feltet om til et
>et-linjes tekstfelt.

Det mente jeg også, men det er da tosset at man ikke kan... og jeg vil
ikke lave det om til et 1-linjes tekstfelt

>Du kunne evt. lave et script, der kontrollerede det
>indtastede inden det blev submittet eller bare submittede en substring
>(så det overskydende blev klippet væk).

Det har jeg allerede, men det ville være rart om man slet ikke kunne
indtaste mere end de 131 tegn...
--
venligst
/Lasse

http://sms.fergusons.dk/ - Gratis SMS-sender med bekræftelse!

Fra : Rune G.

Dato : 05-03-01 18:35

Du kan jo også lave et script, der, hver gang noget indtastes i feltet,
undersøger om antallet af tegn overstiger 131 og, hvis det gør, ændrer
feltets værdi til en substring af det oprindelige med længden 131 tegn.

Hilsen.

Rune

Fra : CHRistian

Dato : 05-03-01 18:36

Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk>'s posting:

>Er det muligt at definere, at man højst skal kunne indtaste 131 tegn
>på siden her?
>http://sms.fergusons.dk/

Det er nok ikke så smart at lave tjekket clientsided, da brugerne jo
kan have det slået fra m.v. Da det er et PHP script, der styrer
showet på serveren, så kan følgende bruges:

if (strlen($message) < 132 ):
// send osv.
else:
// fejl, for mange tegn osv.
endif;

FUT dk.edb.internet.webdesign.serverside.php

--
Newbie? Test din viden om usenet....
http://www.whitehat.dk/cbh/ng/

Ved du, hvordan man laver en MessID-URL? Det vidste 48% ikke.

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 05-03-01 19:31

CHRistian skrev:

>Det er nok ikke så smart at lave tjekket clientsided, da brugerne jo
>kan have det slået fra m.v.

Korrekt... men det er nu det jeg ønsker.

>Da det er et PHP script, der styrer
>showet på serveren, så kan følgende bruges:

Jeg har allerede lavet sådan en funktion i scriptet. Den klipper
simpelthen alt overskydende tekst væk...
Det jeg ønsker er, at det simpelthen ikke er muligt at indtaste mere
end 131 tegn.

>FUT dk.edb.internet.webdesign.serverside.php

Niks.

Fra : Jakob Andersen

Dato : 07-03-01 21:30

"Lasse Hedegaard" <laxxe@nospam.dk> wrote
> Det jeg ønsker er, at det simpelthen ikke er muligt at indtaste mere
> end 131 tegn.

Puhaaa.. det er ved at være lang tid siden jeg har været her i clientside,
men jeg kan da stadig nogle tricks

<SCRIPT TYPE="text/javascript">
function laengde(){
Maxlength = 10
strForm = new String(document.formen.tekstfelt.value)
if (strForm.length > Maxlength - 1){
strForm = strForm.substr(0 ,Maxlength -1)
document.formen.tekstfelt.value = strForm
alert("Du har indtastet " + Maxlength + " tegn hvilket er max.")
}
}
</SCRIPT>

Og så en lille onkeypress="laengde()" på tekstfeltet.

--
Jakob Andersen
FAQ for webdesign gruppen på

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 08-03-01 12:35

Jakob Andersen skrev:

>Og så en lille onkeypress="laengde()" på tekstfeltet.

Hmm, jeg synes jeg har gjort hvad der skulle til:
http://sms.fergusons.dk/

- men det virker ikke?

Måske jeg skulle sætte det sammen med funktionen check() som også
bruges?

Kan man ikke bikse det sådan, at der ikke popper en box op, men det
simpelthen bare ikke er muligt at skrive flere tegn?

Fra : Jakob Andersen

Dato : 08-03-01 22:49

Prøv at kigge lidt på: <http://www.effectus.dk/jakob/textarea/maxlength.htm>

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 08-03-01 23:05

Jakob Andersen skrev:

>Prøv at kigge lidt på: <http://www.effectus.dk/jakob/textarea/maxlength.htm>

Ser godt ud - og så liiiige en sidste ting :)

I boksen er det det sidste tegn man har tastet der vises. Kan det
laves om, så man simpelthen ikke kan indtaste mere efter X tegn, og
nye tastetryk ignoreres? Her udskiftes sidste tegn med det man nu
taster...

Fra : Jakob Andersen

Dato : 09-03-01 00:19

> [...]

> laves om, så man simpelthen ikke kan indtaste mere efter X tegn, og
> nye tastetryk ignoreres? Her udskiftes sidste tegn med det man nu

Det kunne man godt men så vil man få et problem hvis brugeren ønsker at
rette i sin tekst...

Man ville simpelthen læse feltet når der var tastet x tegn.