PC og strømfobrug
Fra : Kenneth Andersen

Dato : 12-12-02 21:39

Hvor mange kwh bruger en nyere PC ca. på et døgn.?

/Kenneth

Fra : Peter Tønnesen

Dato : 12-12-02 22:28

"Kenneth Andersen" <kenneth@boxmail.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor mange kwh bruger en nyere PC ca. på et døgn.?

Har ikke de eksakte tal, men jeg lod mig fortælle at en pc der kører
24-7-365 koster omkring 3000 om året i strøm. Går ud fra det er en standard
pc med fx. 300w psu og standard udstyr.

VH
Peter

Fra : Peter Holm

Dato : 12-12-02 22:37

"Peter Tønnesen" <peto@privat.dk> wrote in message

> [...]
>
> Har ikke de eksakte tal, men jeg lod mig fortælle at en pc der kører
> 24-7-365 koster omkring 3000 om året i strøm. Går ud fra det er en

Det passer meget godt. Min 1200Mhz Duron med 17" monitor bruger 3,5 Kilo
Watt / døgn.
Peter

Fra : Morten Lundstrøm

Dato : 13-12-02 00:20

Hva' med en gammel PC ?

Pentium 200 MHz MMX med passiv køler
2,1 GB harddisk
floppydrev
32 MB Ram
PCI netkort

Står P.t. som server...

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 13-12-02 00:26

> Hva' med en gammel PC ?

Køb en elmåler hos din lokale isenkræmmer eller lignende. Den koster vist
100 kr. og kan vise dig det øjeblikkelige forbrug i watt per time. Det tale
kan du jo så gange op så du har antal kilowatt per år og gange det med
prisen på 1 kilowatt time.

Husk dog at slukke skærmen om natten - og få dine harddiske til at gå i
sleep mode når de ikke bruges.

Fra : Calle.

Dato : 13-12-02 05:35

Kenneth Andersen wrote:
> Hvor mange kwh bruger en nyere PC ca. på et døgn.?
>
> /Kenneth

Så hedder det ikke kwh, da h står for hour (time), men bare kw

--
Automatik Mekaniker
Calle

Fra : Jens Petersen

Dato : 13-12-02 22:41

On Fri, 13 Dec 2002 05:34:56 +0100, "Calle." <Calle@jyde.dk> wrote:

>Så hedder det ikke kwh, da h står for hour (time), men bare kw

Sludder.

Min computer bruger 160 W.

Hvis den er tændt i en time har den brugt 0,16 kWh.

På 24 timer bruger den 3,84 kWh.

--
Jens

Did you know that no one ever reads these things?

Fra : **TwN**

Dato : 13-12-02 23:16

<SNIP>
> Jens
>
> Did you know that no one ever reads these things?

nope...I do...

Fra : Calle.

Dato : 17-12-02 15:28

Jens Petersen wrote:

> Sludder.
>
> Min computer bruger 160 W.
>
> Hvis den er tændt i en time har den brugt 0,16 kWh.
>
> På 24 timer bruger den 3,84 kWh.

en KWh er og bliver forbruget pr. time. dit forbrug på 3,84KW er pr. døgn,
så det er IKKE KWh.

--
Automatik Mekaniker
Calle

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 17-12-02 17:50

Calle. wrote:

> en KWh er og bliver forbruget pr. time. dit forbrug på 3,84KW er pr. døgn,
> så det er IKKE KWh.

Vrøvl.
KWh = KiloWatthour(kilowatttime), det er en energi-enhed.
Watt eller KiloWatt er et mål for den effekt(ikke energi) et givent
apparat sluger pr. tidsenhed.
Skal man vide hvor meget energi det bliver, skal man gange effekten med
den tid apparatet er tændt, og så bliver resultatet i KWh-enheder(f.eks).
Lån en fysikbog hvis du stadig er i tvivl.