Asus Bios liveupdate ...
Fra : Fischer & Døssing

Dato : 12-12-02 21:35

Asus Bios liveupdate ...

Kan man sådan bare lige benytte den fra windows (win2000) til at update
ens bios???

--
Peter Thomas Fischer, System Administrator - 62.242.71.26
http://www.fischer.as & http://www.humlebaekonline.dk

Fra : Martin K

Dato : 12-12-02 21:58

Fischer & Døssing wrote:
> Kan man sådan bare lige benytte den fra windows (win2000) til at
> update ens bios???

Jeg ville ikke turde - brug hellere aflash.exe, og flash den på en clean
bootdisk. Så er der sq styr på sagerne...

--
Martin K

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 12-12-02 22:20

Martin K (kirschmeyer@REMOVETHIShotmail.com) skrev:

> Jeg ville ikke turde - brug hellere aflash.exe, og flash den på en
> clean bootdisk. Så er der sq styr på sagerne...

"aflash.exe biosfile"
?

Fra : Taba

Dato : 12-12-02 22:09

> Kan man sådan bare lige benytte den fra windows (win2000) til at update
> ens bios???

Ja, har gjort det et halv dusin gange nu uden problemere, OVERHOVEDET!
Det er meget godt program, men jeg synes det er bedst at manuelt downlaode
bios filen og på den måde have lidt styr på hvad det er den henter, men også
at have det liggende hvis det nu skulle gå hen og gå galt! Derfor tager jeg
også altid en backup af den eksisterende BIOS, inden jeg flasher en ny...

//Taba

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 12-12-02 22:21

Taba (famtaba@tiscali.dk) skrev:

> Ja, har gjort det et halv dusin gange nu uden problemere, OVERHOVEDET!

Opgraderer den ved næste boot eller mens windows kører???

Fra : Taba

Dato : 12-12-02 23:24

> Opgraderer den ved næste boot eller mens windows kører???

Mens windåsen kører...
Der er også en anden metode, "Alt-F2" metoden = smæk den bios fil du vil
opgradere til på en diskette, genstart og tryk på Alt-F2 mens den tælelr
rammene op og finder HD'erne osv.. i POST processen (der hvor man kan komme
ind i BIOS'en ved tryk på "Del"). SÅ kommer der et lille program frem som
beder dig om at indtaste navnet på bios filen du vil flashe...

Kig også i din Asus manual, der står nok også noget om det....

//Taba

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 13-12-02 06:50

Taba (famtaba@tiscali.dk) skrev:

> Der er også en anden metode, "Alt-F2" metoden

Det kan jeg ikke få til at virke af en eller anden grund.
Mit bundkort er ellers et Asus P4SE som skulle kunne dette.

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 25-12-02 20:08

> Derfor tager jeg også altid en backup af den eksisterende BIOS, inden jeg
flasher en ny...

> //Taba

Hej jeg skal selv til at flashe bios, men ville lige høre hvordan man ta'
backup af den gamle bios ?

MVH Jørgen Nielsen jbs@nielsen.tdcadsl.dk

Fra : Martin K

Dato : 25-12-02 20:44

Jørgen Nielsen wrote:
> Hej jeg skal selv til at flashe bios, men ville lige høre hvordan man
> ta' backup af den gamle bios ?

Det spørger aflash.exe om der skal gøres. Derefter skal du bare svare yes...

--
Martin K

Fra : Flemming Michael Han~

Dato : 13-12-02 16:31

Husk at det som regel egentlig kun nødvendigt at opdatere bios, hvis der er
problemer med at få dit hardware til at køre på motherboardet.

Som regel indeholder biosopdateringer som oftest mulighed for større
processorer eller større harddiske.

En biosopdatering giver efter min erfaring ikke større performance.

Mvh.

Flemming M. Hansen