Dele USB modem
Fra : Finn I

Dato : 12-12-02 19:39

Er det muligt at få et "split" kabel el.lign. mellem et ISDN modem og 2
pc'er? Jeg har søgt bl.a. ved Sandberg men kan ikke finde noget.

Jeg ved godt, at begge maskiner ikke kan bruge modem samtidig, men den ene
maskine er en bærbar, som der bare skal være mulighed for at slutte til en
gang i mellem. Når den bærbare er sluttet til så er den stationære ikke
koblet op.

Mvh
Finn

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 12-12-02 21:40

"Finn I" <f12@minemail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> gang i mellem. Når den bærbare er sluttet til så er den stationære ikke

Hvis du er så heldig, at der både er com-port-kabel og usb-kabel bag på dit
modem, hvilket ikke er usandsynligt, kan du benytte dig af det og koble de 2
maskiner til hver sin port.

Eller du kan koble de 2 maskiner sammen i et lokalt netværk, som benytter
den ene maskines opkobling til nettet.

Se http://hjem.get2net.dk/egin/netindex.htm => "Små lokale netværk" for
sammenslutning

og http://hjem.get2net.dk/egin/netindex.htm => "Modem delt i lokalt
netværk" for modemdeling

Med venlig hilsen

Erik Ginnerskov
egin@oncable.dk
http://hjem.get2net.dk/egin
http://hjem.get2net.dk/sorgin

Fra : Finn I

Dato : 13-12-02 22:43

> [...]
dit
> modem, hvilket ikke er usandsynligt, kan du benytte dig af det og koble de

Det skal måske købes så (Kan det passe at f.eks. Lasat modem har begge
muligheder?). Hvad sker der hvis begge pc'er startes op hvis de er koblet
til den samme modem

Mvh
Finn

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 15-12-02 15:56

"Finn I" <f12@minemail.dk>
> Det skal måske købes så (Kan det passe at f.eks. Lasat modem har begge
> muligheder?). Hvad sker der hvis begge pc'er startes op hvis de er koblet
> til den samme modem
Jeg har et Lasat ISDN-modem. Der er både seriel og USB på det modem.

Jeg har godt nok ikke aktivt prøvet at sætte begge maskiner på Nettet på én
gang, men jeg har da uden problemer testet, at begge maskiner (hver for sig)
kunne 'gå på'.

Med venlig hilsen

Erik Ginnerskov
egin@oncable.dk
http://www.ginnerskov.dk
http://hjem.get2net.dk/sorgin

Fra : Finn I

Dato : 15-12-02 16:00

> Jeg har et Lasat ISDN-modem. Der er både seriel og USB på det modem.
Jeg har nu købt et brugt (Speed II) så får vi at se.

> [...]
én
> gang, men jeg har da uden problemer testet, at begge maskiner (hver for
Det jeg er bange for er hvis man nu har glemt at slukke den stationære inden
man sætter modemet til den bærbare via USB. Hvad sker der så med modemet når
den får "styring" 2 steder fra (Brænder den så af)?

Tak for indspil ellers....

Mvh
Finn

Fra : Søren

Dato : 15-12-02 21:41

> [...]
når
> den får "styring" 2 steder fra (Brænder den så af)?

Det sker der ikke noget ved, det virker som "2 modemmer". Bruger det selv

Søren

Fra : *Rion*

Dato : 13-12-02 01:14

"Finn I" <f12@minemail.dk> wrote in message
> Er det muligt at få et "split" kabel el.lign. mellem et ISDN modem og 2
> pc'er?

Ja det er muligt, men er det prisen værd. Det er ikke så vanskeligt at tage
et kabel ud, og sætte det i en anden pc'er!
Se pris på en sådan splitter her 2 maskiner deler et usb device: (det skal
lige nævnes, at jeg har set dem i Norge til rundt 300 kr. Så gad vide om din
lokale hardware pusher ikke kan skaffe den noget billigere, end
nedenstående!)

http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1614687907

Fra : Finn I

Dato : 13-12-02 22:40

> Ja det er muligt, men er det prisen værd. Det er ikke så vanskeligt at
tage
> et kabel ud, og sætte det i en anden pc'er!
Det er ikke så nemt for der hvor der er plads til den bærbare er der 2-3 m
til den stationære. Den stationære står nemlig så "klemt" at der ikke er
plads til den bærbare ved siden af (og den har for den sags skyld heller
ikke USB på fronten)

> http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1614687907
Det ser godt nok dyrt ud - så er det jo næsten lige så billigt at købe et
modem mere.

Mvh
Finn

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 15-12-02 16:00

"*Rion*" <lars@axberg.dk>
> Det er ikke så vanskeligt at tage et kabel ud, og sætte det i en
> anden pc'er!

Der kan du da kun udtale dig om din egen fysiske opstilling. Det
kan da nemt tænkes, at andre (f.eks. jeg) har isenkrammet
arrangeret på en måde, så den operation er et fandens mas.

Med venlig hilsen

Erik Ginnerskov
egin@oncable.dk
http://www.ginnerskov.dk
http://hjem.get2net.dk/sorgin

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 15-12-02 21:43

Finn I wrote:
> [...]
> den ene maskine er en bærbar, som der bare skal være mulighed for at
> slutte til en gang i mellem. Når den bærbare er sluttet til så er den

Installer netværk. Så er du godt nok tvunget til at have begge pc'er tænt
på engang, men du kan surfe på begge maskiner samtidig.
Hvis du kører WinMe og/eller WinXp er deling af internetadgang for nem.
Ellers kan jeg ikke se at det skulle være noget problem at flytte et usb
stik
mellem pc'erene efter som behovet for internet adgang er til stede.

mvh
Henning