computer slukker
Fra : Esben Skov Pedersen

Dato : 12-12-02 19:31

Jeg har samlet en computer til min moster med følgende configuration:

xp1600+
nforce 220 chipsæt
windows 2000 sp3

Hun siger at den er begyndt at slukke af sig selv. I starten skete det
ikke så tit. Nu kan den knap nok starte op. Kan det være en hardware
fejl? Hvis fx. cpu blev beskadiget under montering. Har det symptomerne?
Kan det være fordi jeg installerede nvidia's drivere istedet for dem,
som følgte med?

hilsen Esben

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 12-12-02 19:58

"Esben Skov Pedersen" <spam@geek.linux.dk> wrote in message
> [...]

> fejl? Hvis fx. cpu blev beskadiget under montering. Har det symptomerne?
> Kan det være fordi jeg installerede nvidia's drivere istedet for dem,

Jeg ville starte med at tjekke strømforsygnings stikket, om det er blevet
sat korretkt i bundkortet.. Hvis det ikke er aflastet med en evt. strips
e.l. kan de sagtens være trukket skævt, så stikket er hopper op i den ene
side

Fra : ib

Dato : 15-12-02 09:14

det er nok CPU blæseren der ikke virker som den skal så bliver den for varm
og slukker automatisk prøv og se efter i biosen om den er for varm ellers
kan det være at den er sat til at slukke ved en for lav temp
ib