Stille køler til gammel CPU
Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 12-12-02 18:50

Hej,

Jeg har en computer med en AMD K6-2 475 mhz processor, der ikke er
overclocket eller noget. Den må der findes en næsten lydløs køler til.
Spørgsmålet er bare hvor - jeg ikke noget om hvad socket det er, men det kan
være at nogen herinde ved det?

--
Venlig hilsen, Rasmus Nielsen.

Fra : **TwN**

Dato : 12-12-02 19:07

Rasmus Nielsen wrote in message news:atai61$mh8$1@sunsite.dk

> [...]
> overclocket eller noget. Den må der findes en næsten lydløs køler til.
> Spørgsmålet er bare hvor - jeg ikke noget om hvad socket det er, men det

Jeg ved ikke lige hvor du finder køleren....
Men jeg kan fortælle dig at det er en "Socket 7" -køler du skal lede
efter...

**TwN**

Fra : Chr. Mygind

Dato : 12-12-02 19:34

**TwN** skrev:

> Jeg ved ikke lige hvor du finder køleren....
> Men jeg kan fortælle dig at det er en "Socket 7" -køler du skal lede
> efter...

Og jeg kan fortælle, at allerede en K6-2'er udviklede en voldsom mængde
varmen. Ønskes den lydløs kræver det en professionel køler. F.eks 7v-tricket
kan ikke anbefales.

/Chr

Fra : Ukendt

Dato : 12-12-02 19:54

"Chr. Mygind" <mygind@FJerNc.dk> skrev i en meddelelse

> Og jeg kan fortælle, at allerede en K6-2'er udviklede en voldsom mængde
> varmen. Ønskes den lydløs kræver det en professionel køler. F.eks
7v-tricket
> kan ikke anbefales.

Hmmm........ Nåh!

En AMD K6-2 475 MHz findes i to udgaver:

AFX som typisk bruger 11,9W og maksimalt 19,8W og AFH som typisk bruger
17,75W og maksimalt 29,6W.

Ingen af dem skal du forvente at kunne køle passivt - En blæser er altså
nødvendig.

Én af de mest støjsvage blæsere der findes på markedet er Papst 12dB typen.

Jeg anvender selv denne blæser til at køle en 900MHz Duron som bruger mere
effekt end din CPU.

Selve køleprofilen som skal anvendes har stor betydning.

Jeg bruger en Titan TTC-D5T hvor jeg har skiftet blæseren ud med den
førnævnte Papst type.

Vær dog opmærksom på at Titan køleprofilen IKKE er designet til din CPU, men
med lidt fingerfærdighed kan du dog godt få den fastgjort.

Jeg vil tro at ovennævnte Titan køleprofil med ovennævnte Papst blæser er
den mest støjsvage køling du kan bikse sammen til din CPU uden at skulle
bruge alt for mange penge og alt dor meget tid på projektet.

Claus

Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 12-12-02 21:29

> Vær dog opmærksom på at Titan køleprofilen IKKE er designet til din CPU,
men
> med lidt fingerfærdighed kan du dog godt få den fastgjort.

Jeg vil helst finde en køler, som er designet til den socket - jeg har ingen
fingerfærdighed!

Det eneste jeg umiddelbart kan finde er disse to kølere hos Studiedata,
hvoraf den sidstnævnte kun er godkendt til 450 mhz., så det går vel ikke?

http://www.studiedata.dk/product.asp?product=304&page=1
http://www.studiedata.dk/product.asp?product=304&page=1

Hos edbpriser.dk kan man desværre ikke søge efter Socket 7, så jeg håber
nogen kender nogle links...

--
Venlig hilsen, Rasmus Nielsen.

Fra : Peter Pan

Dato : 12-12-02 22:19

"Rasmus Nielsen" <postmaster@rasmusn.dk> wrote in message
> Hos edbpriser.dk kan man desværre ikke søge efter Socket 7, så jeg håber
> nogen kender nogle links...

Socket 7 og Socket 370 er samme format hvad angår kølere. Så prøv at søge på
Socket 370

Mvh
Anders