Kan Celeron SL36A køre dual?
Fra : Michael [2720]

Dato : 12-12-02 17:54

Hej

Kan Celeron SL36A køre dual og er der evt. nogen der ligger inde med et dual
mobo de vil sælge?

Michael
Ting til salg: http://home.tiscali.dk/6x111658

Fra : o&u

Dato : 13-12-02 08:53

On Thu, 12 Dec 2002 17:54:28 +0100, "Michael [2720]" <mlv@tiscali.dk>
wrote:

>Hej
>
>Kan Celeron SL36A køre dual og er der evt. nogen der ligger inde med et dual
>mobo de vil sælge?

Efter at have søgt på google fandt jeg at sl36a er en s370 ppga cpu
300A. Altså for 4.5x66=300 MHz. Hvorfor skriver du så ikke det. sl36a
er bare stepping.

Ja, ppga celerons kan køre dual.
Fcpga celerons og tualatin celerons kan ikke.

Men du bør vel finde et brugt abit vp6.

mvh

John

Fra : Michael [2720]

Dato : 13-12-02 15:00

Hej

> Efter at have søgt på google fandt jeg at sl36a er en s370 ppga cpu
> 300A. Altså for 4.5x66=300 MHz. Hvorfor skriver du så ikke det.

Jeg havde ikke undersøgt det/var ikke klar over det. Men det kunne være jeg
fik lidt mere repsons på det.

>sl36a er bare stepping.

Ok

> Ja, ppga celerons kan køre dual.
> Fcpga celerons og tualatin celerons kan ikke.
>
> Men du bør vel finde et brugt abit vp6.

Ok, det må jeg så lede efter.

Mvh Michael
Ting til salg: http://home.tiscali.dk/6x111658

Fra : Petersen_Michael

Dato : 13-12-02 18:21

Michael [2720] skrev i meddelelsen
<_JlK9.65414$HU.4993031@news010.worldonline.dk>...

>Ok, det må jeg så lede efter.

Abit BP6 er også en mulighed

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residernde i Nyborg

Fra : H3nrik V! [2670]

Dato : 14-12-02 18:48

"Petersen_Michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> wrote
in message news:atd4to$jbi$1@sunsite.dk

> Abit BP6 er også en mulighed

Ville mene det var den eneste mulighed - VP6 kører svjv ikke dual Celeron,
men kun dual P!!!...!

--
/H3nrik V!

Special thanks goes to Intel for giving me that 1G OverClock
PIV 1.6A, now @ 2.6

Fra : Petersen_Michael

Dato : 14-12-02 21:25

H3nrik V! [2670] skrev i meddelelsen ...

>Ville mene det var den eneste mulighed - VP6 kører svjv ikke dual Celeron,
>men kun dual P!!!...!

jeps,
BP6 er et socket 370 PPGA bræt
VP6 er til socket 370 FC-PGA CPUer
jeg har lige skimmet manualen til VP6 den nævner ikke Celery
men om det er fordi at brættet er fra en tid hvor der kun var Pentium FC-PGA
CPUer til, og endnu ikke FC-PGa celeryer, ved jeg ikke..

jeg har et BP6 med en 466 celery

BP6 har jo nærmest fået kult status

Fra : Tonny Jensen

Dato : 15-12-02 10:03

> jeg har et BP6 med en 466 celery
>
> BP6 har jo nærmest fået kult status
>
> --
Jep. På grund af det faktum, at de med lidt mods kan køre PIII 1000E eller
1100E processorer. Det vil jo være lidt sjovt at have sådan et board. (Dette
er skrevet på en computer med Abit bp6 med cellys :)

/Tonny

Fra : H3nrik V! [2670]

Dato : 15-12-02 23:15

"Petersen_Michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> wrote
in message news:atg43m$s4r$1@sunsite.dk

> [...]
> men om det er fordi at brættet er fra en tid hvor der kun var Pentium
> FC-PGA CPUer til, og endnu ikke FC-PGa celeryer, ved jeg ikke..

FCPGA Celery kan _ikke_ køre dual, ligesom VP6 ikke understøtter andet end
P!!! i dual mode. Det understøtter dog svjv Celly i single (vist endda både
PPGA og FCPGA...)

Jeg har ét med _to_ 366'ere @ 550 ;)

> BP6 har jo nærmest fået kult status

Ja for f** så grænseoverskridende, fordi det gjorde hvad Intel påstod var
umuligt... Jeg skal da bestemt heller ikke af med mit...!