Q: Anbefaling af kabinet
Fra : Peter

Dato : 12-12-02 16:54

Hej

Jeg skal have et nyt kabinet, som selvfølgelig skal være superlækkert,
lydløst, flot og skidebilligt

Jeg har i øjeblikket kig på et Antec 1080AMG Performance Plus - ikke just
billigt, men det ser ud til at være kram, og strømforsyningen der følger med
får vist masser af ros (Antec TruePower 430). PSU'en alene koster jo også en
mindre bondegård for sig selv...

Er der bedre alternativer i samme prisklasse (eller nedefter)?

Fra : Thomas

Dato : 12-12-02 17:27

"Peter" <peters@indbakke.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
en
> mindre bondegård for sig selv...
>
> Er der bedre alternativer i samme prisklasse (eller nedefter)?
Kik efter Chieftech kabinetter.

De er ret flotte.
Finishen er god.
Strømforsyningen er helt fin, selvom den "kun" er på 340 W er den fuld ud
god nok. JEg kører 3 Hd, 1 brænder. xp1900@2000, G4 ti 4200 OC, netkort og
lydkort, og der er ingen problemr emd psu'en overhoved.

Kabinettet er indeni meget funktionelt og nemt at ¨gå til.

venligst
Thomas

Ps. mit er et Tower, men midi kabinettterne er også ret gode

Fra : Peter

Dato : 12-12-02 17:48

> [...]
> lydkort, og der er ingen problemr emd psu'en overhoved.
>
> Kabinettet er indeni meget funktionelt og nemt at ¨gå til.

Det burde Antec's også være - det er nøjagtig samme kabinet Søgte lige
lidt (mere) på nettet og fandt frem til at ThermalTake, Antec, Chieftech (og
sikkert flere andre), deler "platform" ang. design m.m.. Plasticfronterne er
lidt forskellige, men ellers ens.

Tror måske jeg køber et ThermalTake i alu og en løs strømforsyning??

- Peter

Fra : Martin K

Dato : 12-12-02 19:06

Peter wrote:
> [...]
> alene koster jo også en mindre bondegård for sig selv...
>
> Er der bedre alternativer i samme prisklasse (eller nedefter)?

Kender ikke prisklassen (et link ville have været på sin plads), men uden at
kende dine krav, vil jeg anbefale et AOpen H700A. Super fedt kabinet, men
masser af plads. AOpen er efterhånden de eneste man kan få, der ikke har
hverken gyselige låger foran, eller er en eller anden obskur farve (læs: der
er kun een farve til et kabinet: rå-hvid).

http://www.aopen.com/products/housing/h700-series.htm

--
Martin K

Fra : Peter

Dato : 12-12-02 19:35

> [...]
der
> er kun een farve til et kabinet: rå-hvid).

Ups - Omkring 1000-1200 (Antec kabinettet ligger lige i overkanten - 1345,-)

Og det må gerne være lidt smart Jeg mener nemlig godt at kabinetter kan
være andre farver end rå-hvid..

- Peter

Fra : Thomas

Dato : 12-12-02 21:18

> [...]
1345,-)

> Og det må gerne være lidt smart Jeg mener nemlig godt at kabinetter
Chieftech er billigere og fåa i mange farver!!

venligst

thomas

Fra : Peter

Dato : 12-12-02 21:41

> Chieftech er billigere og fåa i mange farver!!
>
> venligst
>
> thomas

Det har jeg opdaget... De ser spændende ud, men med mindre den medfølgende
PSU er meget støjsvag, gider jeg ikke have den med. Har kig på ThermalTakes
modeller - dem med alle de medfølgende blæsere - de ser ret spændende ud.
Evt. dem i aluminium...

Nogen der har erfaringer med dem?